ReuseIT i samarbete med Friskolornas riksförbund

ReuseIT förlänger avtalet med Friskolornas riksförbund. Genom samarbetet får förbundets medlemmar möjlighet att köpa och hyra IT-utrustning till förmånliga villkor. Samarbetet har genererat flera större projekt där ReuseIT har levererat datorer och kringtjänster till förbundets medlemmar runt om i Sverige.

Allt fler väljer att köpa begagnat eller att hyra i stället för att köpa. Idag är det vanligt att köpa en begagnad bil, båt eller cykel. Så varför inte en begagnad dator? Begagnathandeln skonar vår miljö framförallt genom att förhindra nya varor från att produceras. Därmed sparar vi på besprutning, vattenkonsumtion, växthusgasutsläpp, kemikalieanvändning och annat som är förknippat med nyproduktion, och som påverkar miljön negativt.

Friskolornas riksförbund är branschorganisationen för fristående förskolor och skolor. Man har drygt 500 medlemmar över hela Sverige som drivs av föreningar, kooperativ, stiftelser och aktiebolag.

ReuseIT är en av de ledande aktörerna inom återanvändning av datorer, mobiler och andra IT-relaterade produkter. Vår målgrupp är kunder både på den svenska och den europeiska marknaden. Bland våra kunder finns privatpersoner, företag och skolor. Vi erbjuder begagnad IT-utrustning med god prestanda, hög kvalitet och med 12 månaders garanti. Som nytt, fast mer för pengarna – samtidigt som du bidrar till ett mer hållbart samhälle. Vår hyresplattform förenklar flödet för hyresavtal. Totalt innehåller portföljen strax under 200 st unika avtal med ett anskaffningsvärde omkring 30MSEK.

• Skola

• it-utrustning
  • reuse
  • datorer
  • återanvändning

Think Green - ReuseIT

Verksamma inom återanvändning av datorer, mobiler och andra IT-relaterade produkter. Vi köper använd IT-utrustning från organisationer och företag. Därefter säkerhetsraderas informationsbärare och produkterna testas och rekonditioneras för att säljas vidare. Vår målgrupp är kunder både på den svenska och den europeiska marknaden. Bland våra kunder finns privatpersoner, företag och skolor.

Agne Nilsson

Presskontakt Founder/owner 0733703500