Pressmeddelande -

Agnico-Eagle Mines Limited, ny ägare av Suurikuusikko guldfyndighet, bjuder in till presskonferens

Agnico-Eagle Mines Limited lämnade den 12 maj 2005 ett offentligt bud på samtliga utestående aktier i Riddarhyttan Resources AB. Den 12 oktober 2005 hade Agnico-Eagle ökat sitt ägande i Riddarhyttan till 91 % och samtliga villkor för erbjudandets fullföljande var uppfyllda. I och med att Agnico-Eagle nu tagit över ägandet av Riddarhyttan, inbjuds ni härmed till en presskonferens där Agnico-Eagle kommer att presentera de framtida planerna för Suurikuusikko guldfyndighet. Agnico-Eagle representeras av styrelsens ordförande James D Nasso, verkställande direktören Sean Boyd och den operativa chefen Ebe Scherkus. Riddarhyttan representeras av styrelsens ordförande Pertti Voutilainen, verkställande direktören Lars-Göran Ohlsson och platschefen Heino Alaniska. Kittilä kommun kommer att representeras av kommundirektör Seppo Maula och kommunfullmäktiges ordförande Timo Kurula. Dag och datum: onsdag 16 november 2005 Tid: 10.00 Plats: Kommunhuset, Valtatie 15, Kittilä, Finland. För mer information vänligen kontakta: Lars-Göran Ohlsson VD eller Johan Rehnström ekonomi- och informationschef Riddarhyttan Resources AB Telefon: +46 920 75899 resp. +46 920 75894 Mobil: +46 70 550 1948 resp. +46 70 527 5107 Email: lars-goran.ohlsson@riddarhyttan.se resp. johan.rehnstrom@riddarhyttan.se Agnico-Eagle - www.agnico-eagle.com Riddarhyttan - www.riddarhyttan.se Kittilä kommun - www.kittila.fi

• Nya produkter, tjänster