Flyinge förstärker sin lärarkår

Inför hösten har Flyinge rekryterat nya instruktörer och tränare som förstärker lärarkåren.

Maria Gretzer - A tränare, kommer att undervisa både på beridarprogrammet och på hippologiska kandidatåret tillsammans med Henrik Ankarcrona.

Hanna Carlson hippolog och level 3 instruktör kommer att undervisa främst på hippologgymnasiet och på hippologprogrammet årskurs1.
Ann-Catrin Carlsson förstärker lärarlaget på Unghästprogrammet.
Peter Eriksson kommer att vara tjänstledig från undervisningen men fortsätter som Beridare på deltid from höstterminen.

Jag ser dessa instruktörer som en värdefull förstärkning till en redan kompetent och uppskattad lärarkår och ser fram emot ett fördjupat samarbete med Maria Gretzer och Henrik Ankarcrona, säger Niclas Erwall, Utbildningschef Flyinge AB.

Det känns spännande med den nya Beridareutbildningen där ryttarna är långt komna och väldigt motiverade. Det är också kul att arbeta i en sådan fantastisk miljö på en anläggning där alla resurser finns, säger Maria Gretzer.

För ytterligare information:
Sofia Templin, Kommunikationsansvarig Flyinge AB
E-post: sofia.templin@flyinge.se

Flyinge AB är ett modernt internationellt hippologiskt kompetenscentrum och ett av världens äldsta stuterier med anor från 1100-talet. Flyinge AB omsätter drygt 60 mkr, har 65 anställda och 180 studerande. Verksamheten spänner över flera områden: avel & sport, utbildning & forskning samt evenemang. Mer information om Flyinge hittar du på www.flyinge.se