Riksbyggen utökar samarbetet med SEB:s fastighetsfond Domestica som förvärvar 52 000 kvm bostäder i Bunkeflostrand.

Nyhet -

Domestica förvärvar 100 procent av aktierna i Hyreshem Malmö AB från norska Obos Forretningsbygg AS. Beståndet består av totalt åtta fastigheter i ett etablerat bostadsområde, Bunkeflostrand, som ligger precis söder om Öresundsbron i Malmö kommun. Fastigheterna innehåller 788 hyreslägenheter och total yta är cirka 52 000 kvm, varav cirka 97 procent är bostäder.
Fastigheterna är byggda under den senaste tioårsperioden. Domestica tillträder 2013-10-01 och Riksbyggen kommer löpande ta över förvaltningen.

-  En spännande kund fortsätter sin strategi gällande förvärv och Riksbyggen är med i hela processen vilket känns jätteroligt. Ytterligare ett kliv framåt i asset management affären, säger Tommy Kjellén på Riksbyggen

-  Vi är glada att kunna ha Riksbyggen som totalleverantör i Domestica då de har en lång och bred erfarenhet inom bostadsförvaltning samt fokus på långsiktig och hållbar utveckling, säger Aneli Cilic på SEB.