Spadtaget på Malmen

Riksbyggen har byggstartat 43 attraktiva bostadsrätter i den första etappen av tre på Malmen i Kalmar.

-  Det är roligt att vara med och bygga där det verkligen behövs, jag är stolt över att ta första spadtaget för att markera byggstarten här på Malmen, säger Johan Lindholm, styrelseordförande i Riksbyggen.

Malmen är ett centralt område i Kalmar. Blandningen av bostäder, fritidsanläggningar, olika
verksamheter och många grönområden gör det till en attraktiv boendemiljö och en levande stadsdel där många människor bor, arbetar och studerar.

- Riksbyggens satsning är viktig för Kalmar. Vi har bostadsbr st och har därför lagt stora resurser på att få fram fler planer som möjliggör ökad bostadsproduktion. Nu börjar det visa sig i form av spadar som åker i jorden. Det känns väldigt bra, säger Johan Persson (s), kommunstyrelsens ordförande, Kalmar.

Det  första spadtaget togs av kommunstyrelsens ordförande Johan Persson och Riksbyggens styrelseordförande Johan Lindholm den 26 september.

Fakta om Brf Aspelyckan:
Antal bostäder: 43 st bostadsrättslägenheter i flerfamiljshus, 2 – 5 r.o.k.
Insats: mellan 1 250 000 kr och 4 355 000 kr.

Kontaktpersoner:
Anders Ihse, MO-chef Riksbyggen Sydost, 0480-578 44, 0702-65 78 44