Elin Olsson och Mårten Lilja summerar bostadsåret 2020 live på Facebook

Elin Olsson och Mårten Lilja summerar bostadsåret 2020 live på Facebook

Fredag 18 december kl 09.30 streamar vi Riksbyggens magasin Öppet fönster, om bostadsfrågor, live på Facebook för första gången. Det blir en summering av det minst sagt omtumlande bostadsåret som gått och en blick framåt mot stundande 2021. Medverkar gör Elin Olsson, statssekreterare hos Per Bolund, och Mårten Lilja, vice vd Riksbyggen och chef för affärsområde Bostad.

År 2020 har utan tvekan varit ett av de mest märkliga åren i modern tid. Vem hade vid förra årsskiftet kunnat ana att ett virus skulle lamslå i princip hela världen? Årets sista avsnitt av Öppet fönster bjuder på en tillbakablick men vi riktar också ljuset mot det kommande bostadsåret. Moderator: Håkan Andersson, presschef Riksbyggen.

Länk till livesändningen

Öppet fönster #12 kommer även att kunna ses i efterhand på Youtube.

Riksbyggens rapport om ungdomsbostadsbrist i 67 kommuner

Se tidigare avsnitt av Öppet fönster

Riksbyggen föreslår statliga byggnadskreditiv för att upprätthålla en hög byggtakt

Riksbyggens förslag om Ungbolån enligt CSN-liknande upplägg