Gå på skönhetssalong med Riksbyggen i Brf Brandstationen

Gå på skönhetssalong med Riksbyggen i Brf Brandstationen

Jakobsberg är ett av de mest salongstäta områdena i Sverige och Riksbyggen öppnar nu pop-upen Salong Fin i Brf Brandstationen, Jakobsberg. Salong Fin är resultatet av ett samarbete med de lokala skönhetssalongerna är öppen för allmänheten 14–15 april.

Riksbyggen vill göra något extra för fler ska upptäcka Brf Brandstationen i Jakobsberg, Järfälla. Brf Brandstationen ligger precis bredvid Jakobsbergs centrum. I visningslägenheterna på Nibblevägen 6 inrättas den tillfälliga Salong Fin. Här kan allmänheten få gratis manikyr, ansiktsbehandling och möjlighet att tråda brynen.

– Brandstationen är inte vilket hus som helst. Det är en arkitektur som överraskar med nivåskillnaden och många djärva vinklar. Vi ville helt enkelt visa hur fint huset är och låta folk göra sina fina på samma gång, berättar Mathias Sandberg, säljchef på Riksbyggen.

Salong Fin är öppen för allmänheten helgen den 14–15 april mellan klockan 10–16. Brf Brandstationen är nybyggt och fräscht in i minsta kvadrat och placerat i en levande stadsdel, nära skolor, caféer, restauranger, butiker, biograf, simhall och gym och pendeltåget. På nära gångavstånd ligger även Järvafältet med åkrar, ängar, badsjöar och svampskogar.

– Nu hoppas vi på att många vill komma till oss och göra sig fina i helgen. Det är också ett bra tillfälle för lokala företagare att visa upp sina kunskaper och komma i kontakt med nya kunder, säger Mathias Sandberg.

Idén bakom kampanjen har utvecklats av Futurniture.

Mathias Sandberg, Marknads- och försäljningschef Stockholm/Uppsala/Norr
mathias.sandberg@riksbyggen.se, +46 8 553 63 511