Liselott Nilsson ny marknadsområdeschef för Riksbyggen Bostad Stockholm och Gotland

Från 1 december är Liselott Nilsson ansvarig för Riksbyggens bostadsproduktion i Stockholm och på Gotland. Liselott har tidigare bland annat varit vd för Telge Fastigheter AB och kommer närmast från konsultuppdrag åt Huddinge kommun.

– Jag har unnat mig att vara riktigt kräsen vid val av en ny arbetsgivare. Riksbyggen har tydliga och sunda värderingar och arbetar långsiktigt vilket passar mig perfekt, säger Liselott Nilsson.

Liselott är 54 år och utbildad civilingenjör från KTH med inriktning på Väg och Vatten. Förutom åt Telge Fastigheter har hon tidigare bland annat arbetat på Peab och JM.

– Att jobba med bostäder i ett företag med både fokus på tillväxt och hållbarhet lockade mig till Riksbyggen. Jag kommer bidra med mitt driv och långa erfarenhet som ledare inom bygg- och fastighetsbranschen, säger Liselott.

Riksbyggen har ett stort antal pågående och kommande bostadsprojekt i Stockholm.

– Riksbyggen har en stark tro på fortsatt bostadsbyggande i Stockholm och en offensiv hållning till sitt engagemang på Gotland. Liselott har precis rätt bakgrund och inställning och det ska bli mycket roligt att arbeta tillsammans, säger Carl-Henrik Appel, regionchef på Riksbyggen Bostad.

Liselott Nilsson, marknadsområdeschef Riksbyggen Bostad Stockholm/Gotland.
Liselott.nilsson@riksbyggen.se