Pressinbjudan: Första spadtaget för 18 lägenheter för Emådalen trygga hem

Pressinbjudan: Första spadtaget för 18 lägenheter för Emådalen trygga hem

Den 26 oktober tas det första spadtaget för den fjärde etappen i utbyggnaden av Kooperativa hyresrättsföreningen (KHF) Emådalen trygga hem. I den fjärde etappen byggs 18 nya lägenheter och ett nytt storkök i Fagerhult. Det första spadtaget tas av Stihna Johansson-Evertsson, kommunalråd, Elaine Åberg, enhetschef i Fagerhult och Ulrika Nyström, regionchef Riksbyggen.

– Det känns väldigt roligt att vi nu officiellt kan starta den fjärde etappen i utbyggnaden av Emådalen trygga hem. Långsiktighet och öppenhet genomsyrar hela projektet och vi är många som nu ser fram emot genomförande av den fjärde etappen, säger Anna Norregårdh, projektledare på Riksbyggens marknadsområde Sydost.

Projektet omfattar rivning av Välengården i Fagerhult med intilliggande byggnader samt nybyggnation av 18 lägenheter för särskilt boende. Lägenheterna har en storlek på 35 m2, egen wc/d/tvätt och eget pentry med möjlighet till enklare matlagning. I projektet ingår även byggandet av ett nytt storkök för cirka 60 portioner. Fastigheten kommer att förses med bergvärme samt frikyla.

Emådalen Trygga Hem äger bostäderna, kommunen driver verksamheten och Riksbyggen kommer att ta hand om den dagliga skötseln och utvecklingen av fastigheterna. Tidigare har föreningen bland annat byggt nya bostäder samt byggt om befintliga bostäder på Dr Mobergersväg i Högsby .

Media är varmt välkomna att delta vid det första spadtaget!

Dag och tid: 26 oktober kl 13.30
Var: Kyrkvägen 14 (Välengården) i Fagerhult

Anna Norregårdh, projektledare på Riksbyggens marknadsområde Sydost, 0480 578 30