Pressinbjudan: Första spadtaget för nya seniorbostäder i Båstad

Pressinbjudan: Första spadtaget för nya seniorbostäder i Båstad

Tisdag den 28 mars är det dags att ta det första spadtaget för Riksbyggens Bonum Brf Aromabacken med 32 nya seniorbostäder. Det första spadtaget tas av bland andra blivande boende i Bonum Brf Aromabacken och Håkan Mörnstad, ordförande i kommunfullmäktige i Båstad.

Riksbyggen håller en hög takt när det gäller att skapa nya seniorbostäder. Bonum Brf Aromabacken är en uppföljare till Brf Apelgården som Riksbyggen tidigare byggt i Båstad.

– Det finns en stor efterfrågan på fler seniorbostäder i Båstad och vi har redan sålt över 2/3-delar av alla lägenheter i Bonum Brf Aromabacken, säger Alexandra Gedda, försäljnings- och marknadsansvarig för Bonum Seniorboende i Skåne.

Bonum Brf Aromabacken får ett fint läge med utsikt över Hallandsåsens sluttning i Båstads natursköna omgivningar. De moderna lägenheterna erbjuder öppna och ljusa planlösningar tillsammans med härliga balkonger och trevliga uteplatser. Läget är centralt med bara 500 meter till köpcentrum med matbutik, apotek och bibliotek.

Bonum Seniorboende vänder sig till hushåll där minst en person har fyllt 55 år. Bostadsrättsföreningens medlemmar får tillgång till individuellt anpassade tjänster. För den som behöver hjälp med något finns en så kallad Bonumvärd till hands.

I samband med det första spadtaget blir det tal, mingel och lättare förtäring. Det första spadtaget tas bland annat av Håkan Mörnstad, ordförande i kommunfullmäktige, i Båstad, Jon Ossler, marknadsområdeschef för Bonum Seniorboende och köpare i Bonum Brf Aromabacken.

Media är varmt välkomna att delta!

Dag och tid: 28 mars kl 12.00.

Plats: Tomten vid Vångavägen, Båstad

Alexandra Gedda, försäljnings- och marknadsansvarig för Bonum Seniorboende i södra Sverige, tel 070-670 94 64