KHF Hemstranden Kotiranta i Haparanda börjar nu ta form på alvar och en färdigställd lägenhet visas för media den 22 augusti.

Pressinbjudan: Visning av en lägenhet i särskilda boendet i KHF Hemstranden Kotiranta i Haparanda

Bygget av KHF Hemstranden Kotiranta i Haparanda pågår för fullt. Nu bjuder den kooperativa hyresrättsföreningen in till en pressvisning av en visningslägenhet. På plats under visningen är Sven Tornberg, kommunalråd i Haparanda stad samt representanter för Riksbyggen och Nåiden Bygg AB.

Det första spadtaget för KHF Hemstranden Kotiranta togs i oktober 2020 och boendet beräknas stå klart i början av 2023. Redan nu finns en visningslägenhet klar. KHF Hemstranden Kotiranta kommer att ha 80 boenderum och är ett samarbete mellan Riksbyggen och Haparanda stad och byggs av entreprenören Nåiden Bygg. Boendet uppförs i kvarteret Lunden i Haparanda. Bygget är ett av de största byggena i Haparanda under de senaste åren och här skapas Norrbottens modernaste boende för äldre.

Läs mer om KHF Hemstranden Kotiranta i Haparanda

Media är varmt välkomna!

Var: Storgatan 45, Haparanda.
När: Måndag 22 augusti kl 13,00 – 14,00.

Yvonne Westerlund, affärsutvecklare Riksbyggen, 072-232 73 49
yvonne.westerlund@riksbyggen.se