Riksbyggen får nytt uppdrag av AB Sagax

Riksbyggen har tecknat avtal om fastighetsdrift gällande ett av Sagax områden i Stockholm. Avtalet gäller under två år med start 1januari 2013. Totalt omfattar uppdraget cirka 230 000 kvadratmeter huvudsakligen i Årsta och Västberga.

- Vi är mycket glada över att vi får möjligheten att visa vår styrka i dessa fastigheter och visa på vår möjlighet att öka effektiviteten i fastigheterna med vår breda kompetens, säger Ulrica Björnör, regionchef i Riksbyggen.

Sagax är ett fastighetsbolag med affärsidé att investera i kommersiella fastigheter främst inom segmentet lager och lätt industri.

Ytterligare information kan lämnas av Ulrica Björnör, regionchef Riksbyggen, på telefon 08-602 36 65, ulrica.bjornor@riksbyggen.se eller Camilla Wahlund, försäljningsansvarig Riksbyggen, 08-602 36 61, camilla.wahlund@riksbyggen.se.

Riksbyggen utvecklar, förvaltar och förbättrar rummen som du bor och arbetar i.