Riksbyggen tecknar avtal om fastighetsdrift för Söderport Fastigheter AB:s bilprovningsanläggningar i Sverige

Riksbyggen har tecknat avtal om fastighetsdrift gällande Söderports bilprovningsanläggningar.  Söderport äger 142 fastigheter i Sverige med bilprovningsanläggningar och avtalet gäller från den 18 december 2012. Totalt omfattar uppdraget 123 000 kvm uthyrningsbar area.

- Vi är glada för detta uppdrag där vi kan visa på vår styrka att vi är rikstäckande och kan erbjuda en enhetlig leverans i hela landet. Vi kommer även att kunna erbjuda alla hyresgäster ett brett tjänsteutbud på plats, säger Ulrica Björnör, regionchef i Riksbyggen.

Söderport Fastigheter AB ägs till lika delar av Sagax och Hemfosa.

Ulrica Björnör, regionchef på telefon 08-602 36 65 ulrica.bjornor@riksbyggen.se
Camilla Wahlund, försäljningsansvarig 08-602 36 61 camilla.wahlund@riksbyggen.se

Riksbyggen utvecklar, förvaltar och förbättrar rummen som du bor och arbetar i.