Säljstart för Brf Aftonfalken i Kapellgärdsallén, Uppsala

Säljstart för Brf Aftonfalken i Kapellgärdsallén, Uppsala

Nu startar Riksbyggen försäljningen av 91 bostadsrätter i Brf Aftonfalken. Säljstarten inleds med en informationsträff den 18 april för alla som redan visat intresse för Brf Aftonfalken.

– Brf Aftonfalken är den femte etappen som Riksbyggen uppför längs Kapellgärdsallén i Uppsala. De tidigare etapperna har blivit succé och vi ser redan nu att det finns ett stort intresse för Brf Aftonfalken, säger Karin Dimander Lannergård, sälj- och marknadsansvarig för Riksbyggen Bostad i Uppsala.

För några år sedan var platsen en tråkig parkeringsplats vid en genomfartsled.

– Riksbyggen är en långsiktig samhällsutvecklare och idag har vi omvandlat området till ett levande, citynära kvarter med hemtrevlig atmosfär - både i och mellan huset. Till exempel finns Riksbyggens stadsbin placerade vid Brf Aftonfalken som ska hjälpa till att få Uppsala att blomma, säger Karin Dimander Lannergård.

Brf Aftonfalken kommer att bli ett hus som sticker ut i området med en kaxig identitet, oregelbunden arkitektur och lustfylld färgsättning. Huset ger ett variationsrikt inslag i gatumiljön vid Råbyvägen.

Lägenheterna har hög grundstandard och smarta lösningar med bland annat yteffektiva 1:or, flexibla mini-2:or, större 2:or med strålande hörnläge och rymliga 3:or samt 4:or med praktiskt extrarum. Inflyttningen är planerad till 2019.

Alla som har anmält intresse för projektet är välkomna på en VIP-kväll där vi berättar mer om Brf Aftonfalken samt bjuder på en lättare förtäring.

Media är varmt välkomna att delta!

När: tisdag 18 april kl 17.30
Var: Riksbyggens kontor på Väderkvarnsgatan 18, Uppsala

Karin Dimander Lannergård, sälj- och marknadsansvarig för Riksbyggen Bostad i Uppsala, 018-18 97 14
Karin.DimanderLannergard@riksbyggen.se