Säljstart för Riksbyggens 39 radhus i Dalby, Lund

Säljstart för Riksbyggens 39 radhus i Dalby, Lund

Riksbyggen har nu startat försäljningen av 39 bostadsrättsradhus i Brf Utsikten i Dalby. Radhusen finns i två utföranden, i ett eller två plan, och kommer att byggas i området Påskagänget i Dalbys utkant. Den första inflyttningen är planerad till hösten 2022.

– Intresset för Riksbyggens kommande radhusen är stort och de får ett fantastiskt fint läge med utsikt över det öppna landskapet. Vi är glada över att kunna tillföra fler bostäder i ett område där efterfrågan är stor och radhusen blir ett viktigt tillskott till det växande Dalby, säger Camilla Lundström, sälj- och marknadsansvarig, Riksbyggen Bostad Sydväst.

Bostadsrättsradhusen i Brf Utsikten i Dalby byggs i ett eller två plan. Radhusen i ett plan, om cirka 93 kvadratmeter, är fördelade på tre rum och kök. Tvåplansradhusen, om cirka 112 kvadratmeter, är fördelade på fem rum och kök.

– Den sydvästliga sluttningen säkrar ett soligt läge och Dalbys höga geografiska placering gör det möjligt att från bostadsområdet njuta av utsikten. All tänkbar service inom räckhåll.

Flera förskolor och grundskolor ligger inom gång- och cykelavstånd och utbudet av aktiviteter är stort, berättar Camilla Lundström.

Byggstarten är planerad att ske under hösten 2021. Inflyttningen kommer att ske i två etapper med start hösten 2022.

Läs mer om Brf Utsikten i Dalby

Camilla Lundström, sälj- och marknadsansvarig, Riksbyggen Bostad Sydväst, 040-10 94 57
Camilla.Lundstrom@riksbyggen.se