Slutsålt i Riksbyggens första etapp på Hammarö – snart dags för etapp 2

Slutsålt i Riksbyggens första etapp på Hammarö – snart dags för etapp 2

Samtliga 40 lägenheter i Riksbyggens Brf Norra Hammarötassen, Karlstad är nu sålda. Bygget är i full gång och bostäderna är inflyttningsklara i början av 2023. Innan sommaren blir det säljstart i uppföljaren, Brf Södra Hammarötassen med 32 lägenheter.

– Den första etappen har blivit väldigt populär. Många tycker om villakänslan i lägenheterna med uteplats eller balkong. Det är också ett perfekt läge, en skärgårdsidyll som har närhet till centrala Karlstad, säger Susanne Jonsson, säljare på Riksbyggen.

Totalt bygger Riksbyggen 72 bostäder på Hammarö. Lägenhetsstorlekarna i Brf Södra Hammarötassen är mellan 2-4 rok om 66-91 kvm. Lägenheterna byggs i tvåplanshus.

Läs mer om Brf Södra Hammarötassen

– I den andra etappen kommer vi att erbjuda inglasade balkonger. Det förlänger sommaren och blir som ett extra rum. Det många har uppskattat i den första etappen är att det finns carport till varje lägenhet, berättar Susanne Jonsson.

Planlösningarna är flexibla så vill man ha ett större vardagsrum eller ett större sovrum så går det att ordna.

– Att det finns en rejäl klädkammare och ett extra förråd utomhus är också något som många köpare framhåller, säger Susanne Jonsson.

Som alla Riksbyggens bostadsprojekt är hållbarhet en viktig aspekt genom hela projektet, från val av byggnadsmaterial till att de boende i sin vardag kan bidra till en minskad miljöbelastning, till exempel har husen en energisnål uppvärmning.

– Det kommer också att finnas odlingslådor så att de boende kan odla egna grönsaker, vilket både skapar social samvaro och bidrar till biologisk mångfald. Vi uppmuntrar också att man tar cykeln istället för bilen och bygger rejält med cykelparkeringar, både med och utan tak, Susanne Jonsson.

Susanne Jonsson, säljare på Riksbyggen 054-293411
susanne.jonsson@riksbyggen.se