Konstitutionsutskottet och utrikesutskottet besöker Göteborg – debatt i Riksdagshörnan

Måndagen den 21 november besöker konstitutionsutskottet och utrikesutskottet Göteborg. På förmiddagen görs ett besök på Världskulturmuseet. På eftermiddagen träffar utskottens ledamöter forskare och studenter vid Göteborgs universitet för att samtala om EU:s framtid. Kl. 17.30 deltar ledamöter i en debatt i Riksdagshörnan på Göteborgs stadsbibliotek. Kl. 17.30 deltar också utrikesutskottets presidium på Utrikespolitiska föreningen i Göteborg. Journalister inbjuds att delta i hela programmet! PROGRAM 10.00-12.00 Världskulturmuseet (Adress: Södra vägen 54) 13.30-15.00 Seminarium med bl.a. professor Sören Holmberg på Statsvetenskapliga institutionen, Göteborgs universitet (Adress: Sprängkullsgatan 19, lokal B226) Europeiska unionens folkliga förankring – EU-opinionen i Sverige 15.30-17.00 Öppet seminarium med studenter på Europaprogrammets fördjupningskurs (Adress: Sprängkullsgatan 19, lokal B228) EU utan konstitution – finns en plan B? (I) 17.30-19.00 Vad vill vi med EU? – Debatt mellan partierna (Adress: Götaplatsen, Stadsbiblioteket, Riksdagshörnan, avdelning 4) (II) 17.30-19.00 Utrikespolitiska föreningen i Göteborg (Adress: Sprängkullsgatan 19, hörsal Dragonen) Sverige och EU:s nya grannskapspolitik Urban Ahlin (s) ordförande i utrikesutskottet och Gunilla Carlsson (m), vice ordförande i utrikesutskottet Mer information Ring föredragande i utrikesutskottet Martin Brothén, telefon 08-786 54 49 eller 0705-10 68 68. Christina Green Pressekreterare, tfn 08-786 40 54, 070-609 64 48