Drogtester i skolan – varför och hur?

Inbjudan till seminariet "Drogtester i skolan - varför och hur

Tid: Måndagen den 7 juli, kl. 10.00-11.30

Plats: St. Hansgatan 3, Visby

Som första kommun i landet kommer Landskrona att införa frivilliga slumpvisa drogtester i skolan med start i höst. Beslutet har väckt debatt och intresset för drogtester är stort. Många skolor och kommuner är beredda att införa tester.

Välkommen till ett seminarium där vi tittar närmare på frågan om drogtester i skolan. Vad är syftet? Vilka är effekterna och vad säger lagen? Vilka erfarenheter finns och hur ser Landskronamodellen ut?

Vid seminariet medverkar: Torkild Strandberg (fp), kommunalråd Landskrona, Christell Larsson, rektor Sandåkerskolan, Eivor Johansson, kommunstrateg, Staffan Hübinette, lärare och författare. Moderator är Per Johansson, förbundssekreterare RNS.

Varmt välkommen!

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Gazal Amini

Telefon: 08-714 81 15, Mobil: 070-759 02 16, E-post: gazal@rns.se

Om RNS

RNS är en folkrörelse mot narkotika som bildades 1969 av läkaren Nils Bejerot. RNS har idag ca 10 000 medlemmar, spridda över hela landet och är religiöst och partipolitiskt obundet. Till skillnad från många andra folkrörelser och ideella organisationer tar RNS inte emot statsbidrag utan är medlemsberoende.

För ytterligare information om RNS:

www.rns.se

Riksförbundet Narkotikafritt Samhälle (RNS)