Datum satt för Tusen Trädgårdar 2020

Vi smider planer till tusen! Tillsammans jobbar vi för Tusen Trädgårdar och som en uppstart har styrgruppen för Tusen Trädgårdar 2020 nu haft planeringsmöte för att sätta ramarna för nästa års arrangemang. I styrgruppen ingår Riksförbundet Svensk Trädgård, Studiefrämjandet och Gunnel Carlsons Trädgårdsriket. Det är vi tillsammans som ligger bakom arrangemanget och nu laddar vi upp ordentligt med siktet inställt mot söndagen den 28 juni 2020. Efter årsskiftet är det dags att anmäla sin trädgård. Vi hoppas att så många som möjligt hänger på. 2020 blir lite av ett jubileum då det är 10 år sedan starten 2010.

Tusen Trädgårdar är ett öppet trädgårdsarrangemang som engagerar fler och fler och där alla kan vara med. Vi ser fram emot  många medverkande trädgårdar nästa år, med stora, små, tokiga, roliga, platta, kuperade, nytänkande, tillsammansodlade, torra och frodiga trädgårdar från högst upp i norr till längst ner i söder, öster och väster, med både få, och en del med många långväga gäster. Alla är välkomna att delta!

• Vad: Tusen Trädgårdar - en öppen trädgårdsvisning i hela landet
  • När: 28 juni 2020
  • Anmälan öppnar: efter årsskiftet
  • Här hittar ni alla trädgårdar: www.tradgardsriket.se