Nyhet -

Grattis Andreas Andersson till priset Årets spadtag & för ditt engagemang att lära unga odla

Stort grattis Andreas Andersson till priset Årets spadtag från Rölunda Gård. Ditt engagemang och bidrag till eftervärlden är så viktigt. Ni kan följa Andreas på @odlaiskola och Riksförbundet Svensk Trädgårds projekt #odlaungaodlare på Odla unga odlare - ett lärande för livet

Missa inte att ni kan lyssna på Andreas fredag 26/3 och lördag 27/3 när han pratar LIVE om sitt odlande i skolan i vår digitala monter under trädgårdsmässan Nordiska Trädgårdar. Riksförbundets monter hittar ni här. Livesändningarna hittar ni här nedan.

1. 26/3 kl.16.00 Andreas Andersson berättar om sitt odlande i skolan året runt.
  2. 27/3 kl.13.00 Andreas Andersson berättar om sitt odlande i skolan året runt..

Under LIVE sändningarna kan ni lyssna på och samtala (via chat) med Andreas Andersson, NO/MA-lärare på Axonaskolan och styrelseledamot i Riksförbundet Svensk Trädgård. Andreas är engagerad i Riksförbundets projektet - odla unga odlare. Med syfte att få fler att lära sig odla i skolan. Det finns möjlighet att ställa frågor kring projekt och medlemskap.

Under Nordiska Trädgårdar kan ni även ta del av Andreas utökade föredrag i föredragsserien, som ni löser biljett till.

Se en del av Andreas inspirationsfilmer i vår Youtube-kanal

Årets spadtag är ett trädgårdspris instiftat av Rölunda Gård i samarbete med Nordiska Trädgårdar. Priset syftar till att uppmärksamma hållbar utveckling med hjälp av odling, samt att sprida kunskap och odlingsglädje. Läs mer om priset på Rölunda Gårds hemsida

Bildmaterial: Från Riksförbundet Svensk Trädgård och Andreas Andersson

• odla unga odlare