Medlemmar bjuds på trädgårdsprat med digital rådgivning

Under våren lanserar Riksförbundet Svensk Trädgård en extra medlemsförmån för medlemmarna. Från och med maj månad bjuds de, varje onsdag mellan kl 16-17, in att delta i Trädgårdsprat med digital rådgivning via Zoom. Satsningen ligger helt i linje med Riksförbundets strävan mot att möta behovet av en ökad digitalisering, bland annat genom digital rådgivning som komplement till övrig ordinarie rådgivning. Trädgårdsprat med rådgivning är tänkt som ett öppet forum där rådgivarna Lise-lotte Björkman och Henrik Bodin berättar om vilka frågor de fått in den senaste tiden, vilka utmaningar som trädgårdsägarna har och vad som kan tänkas vara aktuellt i trädgården för stunden. Samtalet styrs till stor del av vilka frågor som ställs under samtalet så det finns möjlighet att påverka innehållet och att fånga upp dagsaktuella ämnen.

– Vi ser att det finns ett ökat behov av att träffas om än digitalt, än så länge, berättar Anna-Karin Fallheden kommunikatör på Riksförbundet Svensk Trädgård. Men också ett stort intresse av att ta del av andras frågor och att få svar på sina egna av kunniga rådgivare. Genom den digitala satsningen kan vi utöka vår rådgivningsservice för medlemmarna och nå fler personer runt om i hela landet.

Som medlem loggar man in under medlemsinloggningen för att ta del av den öppna länken. Mer information här.

• trädgårdsrådgivning