Lär känna jorden - uppskattat kunskapsmaterial från Svensk Trädgård

Nyhet -

Uppskattat kunskapsmaterial från Svensk Trädgård - Lär känna jorden, i uppdaterad version

För att få växterna att trivas och utvecklas i våra trädgårdar är det några viktiga förutsättningar som behöver uppfyllas. Att skaffa kunskap om den jord som man odlar i är en av dem. En bra hjälp ger särtrycket Lär känna jorden. Författare är Rune Bengtsson, projektledare för POM:s träd- och buskupprop vid CBM, Alnarp, och Eva-Lou Gustafsson, markagronom som undervisar landskapsingenjörer och landskapsarkitekter på SLU, Alnarp.

Lär känna jorden är ett uppskattat kunskapsmaterial från Riksförbundet Svensk Trädgård. Ett material som används flitigt på utbildningar, bland medlemmar och andra odlingsintresserade. Materialet är hämtat ur tidningen Hemträdgården, som ges ut av Riksförbundet Svensk Trädgård med sex nummer per år. För att möta efterfrågan har en ny utgåva av särtrycket tryckts upp. Nu i uppdaterad version. Beställ den på Riksförbundet Svensk Trädgårds hemsida www.tradgard.org/tidningen/sartryck/index.html

Christina Säll

Chefredaktör 08-792 23 10