Nu lanseras svensktradgard.se

Vill du veta mer om trädgårdsodling, möta andra trädgårdsintresserade, få mer kunskap om ett miljövänligt och lustfyllt odlande. Då kommer du att trivas på vår nya webbplats svensktradgard.se. Hitta kunskap och sök i våra databaser på den nya sidan som lanserats i februari.

Med den nya sidan har det förutom ett omfattande innehåll lagts stort fokus på teknik och tillgänglighet, en sida som fungerar i alla plattformar, med färre klick och mindre skrollning.
En av nyheterna på webbplatsen är att det nu också finns en sökfunktion, som gör att du enkelt hittar precis den information du letar efter.
En stor del av webbplatsen handlar om bra odlingsråd, i syfte att förmedla kunskap och inspiration. Därutöver har vi gjort stora förändringar för att underlätta för våra medlemmar och föreningar att hitta viktig medlemsinformation.

Några andra exempel

• Ny fräsch databas för alla besöksträdgårdar inklusive evenemanget Tusen Trädgårdar
  • Aktivitets- och eventkalender från alla föreningar
  • Du kan hitta exakta odlingszoner på vår digitala zonkarta.
    Den digitala versionen av zonkartan är framtagen i samarbete med Blomsterlandet
  • Du hittar också mycket material digitalt från vår trädgårdstidning Hemträdgården
  • En kunskapsbank fylld med material så som artiklar och faktablad
  • Och så naturligtvis har vi vår webbutik

Sist men inte minst finns vårt nya projekt för skolor och förskolor, där vi välkomnar unga elever att intressera sig för och skaffa kunskaper om att odla, Odla unga odlare.

Tidigare sidor som hanterades av Svensk Trädgård (tradgardssverige.org, tradgard.org, appletsdag.se och snigel.org) stängs och all information samlas under ett tak, svensktradgard.se

Varmt välkommen till vår nya webbplats svensktradgard.se