Välkommen in till privata trädgårdar landet runt.

Nu släpps datumet för Tusen Trädgårdar 2018

Redan nu släpps datumet för nästa års trädgårdsevenemang, Tusen Trädgårdar 2018. Det blir söndagen den 1 juli 2018. Tusen trädgårdar som vartannat år engagerar trädgårdsentusiaster i hela landet, arrangeras av Riksförbundet Svensk Trädgård, Gunnel Carlsons Trädgårdsriket och Studiefrämjandet i samarbete med närmare tusen trädgårdsägare.

Alla som är en del av trädgårdssverige är inbjudna – alla som har privata trädgårdar och alla offentliga trädgårdar: stadsparker, friluftsmuseer, botaniska trädgårdar, kyrko­gårdar, slotts- och herrgårdsparker, plantskolor, handelsträdgårdar, koloniträdgårdar, skolträdgårdar, trädgårdar vid hembygds- och bygdegårdar – alla är välkomna att delta! Men de flesta av trädgårdarna är privata och bjuder in allmänheten att få ta del av trädgårdar som inte alltid är öppna för visning.

De tre samarrangörerna rekommenderar fler att ta chansen att vara med. Det finns så mycket odlingsglädje i dessa trädgårdsmöten och är ett fantastiskt tillfälle att få inspiration och dela sin kunskap med andra, vilket gäller för såväl besökare som trädgårdsägare.

Även om det i år inte är något Tusen Trädgårdar så kan man hitta lokala visningsträdgårdar och trädgårdsrundor på Trädgårdsrikets hemsida. Har man vägarna förbi trädgårdsmässan Nordiska Trädgårdar som går av stapeln i Älvsjö 6-9 april kan man ta del av en mindre fotoutställning med trädgårdar från hela landet som varit med tidigare år. Monter C27:49.

Planera redan nu och lägg datumet på minnet till nästa år!

För mer information ta gärna kontakt med:
Inger Ekrem, Riksförbundet Svensk Trädgård, 0705-33 33 57, inger.ekrem@tradgard.org

Gunnel Carlson, 0703 46 95 47, gunnelcarlson@swipnet.se, www.tradgardsriket.se

Annika Stigmark, Studiefrämjandet riksförbundet, 08-545 707 20, annika.stigmark@studieframjandet.se