PÅMINNELSE: Ackreditera dig till SM-veckan i Borås

Välkommen att bevaka SM-veckan i Borås

SM-veckan sommar 2017 avgörs i Borås 30 juni-7 juli. Vill du bevaka veckan ber vi dig fylla i formuläret senast 20 juni. Vi behandlar ackrediteringar löpande. Mer detaljinformation skickar vi ut i anslutning till evenemanget.

Ackreditering
Vill du som journalist eller fotograf bevaka SM-veckan i Borås? Fyll då snarast i ackrediteringsformuläret.Dock senast 20 juni.

Till ackrediteringsformuläret

Bo och resa

SM-veckan avgörs mitt under turistsäsongen vilket gör att det är hårt tryck på boende. Det kan vara en bra idé att redan nu boka boende för sommarens stora idrottsvecka.

Har du frågor om Borås boende eller andra upplevelser under din vistelse kan du kontakta Borås Turistbyrå, tourist@boras.com, 033-35 70 90

Mediecenter
Under tävlingsdagarna kommer det att vara öppet i våra mediecenter på Quality Hotel Grand och Borås simarena. Vid frågor eller önskemål, kontakta Anders Kihl.

Följ SM-veckan
De deltagande idrotterna, dagsprogrammet och all annan info om SM-veckan hittar du på SM-veckan officiella sajt. På sociala medier följer du SM-veckan på facebook.com/smveckan och via @smveckan eller via #smveckan
Ladda också ner SM-veckans app. Finns för Iphone och Android.

Vill du göra reportage om SM-veckan på förhand? Vi hjälper dig gärna med kontaktuppgifter.

För mer information:

Medie- och kommunikationsansvarig SM-veckan
Riksidrottsförbundet
asa.bergstrom@rf.se

Anders Kihl
Kommunikation och media
SM-veckan Borås
anders.kihl@boras.com

Välkommen till SM-veckan i Borås!

• sm-veckan
  • riksidrottsförbundet
  • svt
  • SVT sport
  • borås

SM-veckan arrangeras av Riksidrottsförbundet och värdstaden som genomförs i samarbete med berörda specialidrottsförbund. Sveriges Television är sändande bolag. Syftet med SM-veckan är att under en veckas tid, i en och samma stad, genomföra svenska mästerskap i olika idrotter. SM-veckan ska återkomma varje år, vinter och sommar, och ska genomföras på olika orter i Sverige. Syftet är också att öka intresset för svensk idrott och dess olika grenar samt att öka SM-tecknens status. SM-veckan är öppen för de 71 specialidrottsförbund (SF) som är medlemmar i RF.