PÅMINNELSE: Ackreditera dig till SM-veckan i Umeå

En stad, en vecka, 19 idrotter. 14-19 januari samlar vi mästarna i idrottsstaden Umeå. Det är återigen för SM-veckan där stora som små, vanliga och ovanliga idrotter, ska göra upp om sina respektive SM-titlar. SM-veckan får dessutom möjlighet att inleda kulturhuvudstadsåret i Umeå.

Välkommen till SM-veckan i Umeå!

Tid och plats
SM-veckan äger rum den 14-19 januari i Umeå. Gammlia Idrottscentrum och Dragonens Idrottscentrum kommer att vara de största tävlingsområdena och även de platser där det kommer att finnas tillgång till mediecenter.

Ackreditering
Vill du bevaka idrottsfesten i Umeå?
Ackreditering sker via http://umea.se/4.73474df7141ec1b19d1c20e.html, senast fredag 10 januari.

Ackrediteringarna hämtas ut i infodisken från och med måndag 13 januari. Infodisken kommer att vara placerad i entrén till Udominate Arena (Gammlia Idrottscentrum).

Mediecenter och presskonferens
Mediecenter kommer finnas i Exel Arena (Gammlia Idrottscentrum) samt i Dragonhallen (Dragonens Idrottscentrum). Mediecentren är öppna från tisdag 14 januari. Om du önskar någonting särskilt kring mediecentrena är du välkommen att höra av dig till linn.lundstrom@umea.se

Tisdag 14 januari kl 13:00 hålls en inledande presskonferens med profiler från de olika idrotterna. Du kommer att få en särskild inbjudan till detta med mer information. Presskonferensen kommer också att sändas på SVT Play.

Bo och resa
Boende kan enkelt bokas via länk på http://eventus.trippus.se/smveckan2014/aktiv. Behöver du ytterligare stöd för resa och boende kan du med fördel kontakta Visit Umeå (http://www.visitumea.se/).

Transport
Press och media åker gratis på de bussar som kommer att gå till och från tävlingsarenorna under veckan.

Läs mer om de tävlande idrotterna och håll koll på det senaste om #smveckan i #umea2014 på www.smveckan.se, facebook.com/smveckan och på Twitter @smveckan.

Per Bergljung
projektledare SM-veckan
Riksidrottsförbundet
per.bergljung@rf.se

information och media
Riksidrottsförbundet
asa.bergstrom@rf.se

Outi Krekula
projektledare SM-veckan Umeå kommun
outi.krekula@umea.se

Linn Lundström
information och media Umeå kommun
linn.lundstrom@umea.se

• sveriges television
  • svenska mästerskap
  • sm-veckan

SM-veckan arrangeras av Riksidrottsförbundet och värdstaden som genomförs i samarbete med berörda specialidrottsförbund. Sveriges Television är sändande bolag. Syftet med SM-veckan är att under en veckas tid, i en och samma stad, genomföra svenska mästerskap i olika idrotter. SM-veckan ska återkomma varje år, vinter och sommar, och ska genomföras på olika orter i Sverige. SM-veckan är öppen för de 70 specialidrottsförbund (SF) som är medlemmar i RF.