Välkommen att bevaka SM-veckan i Malmö!

Mellan 26 juni och 2 juli är det återigen dags för SM-veckan sommar i Malmö. SM-veckan firar tioårsjubileum och är tillbaka där SM-veckan sommar startade. Malmö arrangerar för tredje gången SM-veckan sommar. Drygt 40 idrotter kommer att göra upp om sina respektive SM-titlar under en intensiv vecka när SM-veckan

Plats och tid

SM-veckan äger rum den 26 juni – 2 juli. Evenemangsområdena är Stadionområdet, Ribersborg, Posthusplatsen, Västra Hamnen, Sofiedals GK, Lindängsbadet, Bulltofta Rekreationsområde, Lokstallarna och Lockarp. Var de olika idrotterna arrangerar sina tävlingar hittar du här .

Ackreditering

Det är en och samma pressackreditering som gäller för samtliga SM-tävlingar. Vill du bevaka SM-veckan i Malmö? Fyll i ackrediteringsformuläret via länken nedan senast 14 juni:

>> Ackreditera dig här <<

Deltagande idrotter och program

Läs mer om de tävlande idrotterna, se dagsprogram och håll koll på senaste nytt på www.smveckan.se Här kan du även läsa mer om alla deltagande idrotter.

Inte bara idrottstävlingar

Utöver idrottstävlingar erbjuder vi även prova-på-aktiviteter, ”Mötesplats SM-veckan” och ett fullspäckat scenprogram på Posthusplatsen.Läs mer om SM-veckans alla kringaktiviteter här.

SM-veckan i sociala medier:

facebook.com/smveckan
@smveckan (Instagram, Twitter)
#smveckan

För mer information:

Kommunikations- och medieansvarig SM-veckan, Riksidrottsförbundet

Jenny Damgaard
Kommunikations- och medieansvarig SM-veckan, Malmö

Riksidrottsförbundet (RF) är paraplyorganisation för hela den svenska idrottsrörelsen. RF:s främsta uppgift är att stödja och företräda våra 71 medlemsförbund (specialidrottsförbund) och leda rörelsen i gemensamma frågor, såväl nationellt som internationellt. Idrottsrörelsen består av 20 000 idrottsföreningar och drygt tre miljoner medlemmar.

SM-veckan arrangeras av Riksidrottsförbundet i samarbete med berörda specialidrottsförbund och värdstaden. Sveriges Television är sändande bolag. SM-veckan är en vecka med svenska seniormästerskap i olika idrotter i en stad eller huvudort. SM-veckan genomförs vanligtvis varje år, vinter respektive sommar, och ska genomföras på olika orter i Sverige. Syftet är att öka intresset för den svenska idrottsrörelsen och dess olika grenar samt att öka SM-tecknens status. SM-veckan är öppen för RF:s medlemmar, 71 specialidrottsförbund vilka representerar upp emot 250 olika idrotter.