Ny programdirektör på Rikskonserter

Dragan Buvac blir ny programdirektör på Rikskonserter. Vid årsskiftet efterträder han Wera Körner på posten. Samtidigt slås Programavdelningen och Caprice Records ihop till en avdelning för att ge större möjligheter till integrering och utväxling av turné- och fonogramproduktion.

Dragan Buvac är för närvarande chef för Caprice Records. Han kom 2005 till Rikskonserter från skivbolaget dB-Productions Sweden AB, som han själv grundat och drivit. Han är utbildad gitarrist på Musikhögskolan i Malmö, där han också varit verksam som lektor. Bland förtroendeuppdrag i musiklivet kan särskilt nämnas att han är ordförande för de icke-kommersiella fonogramproducenternas distributionsbolag CDA, där han tidigare också varit VD. Han tillförordnas som programdirektör på Rikskonserter för perioden 1/1-30/6 2009.

Wera Körner slutar sin befattning som programdirektör som en följd av de nedbantningar som nu sker på Rikskonserter. Hon har varit programdirektör på Rikskonserter sedan 2001. Hon har dessförinnan varit anställd på Rikskonserter i olika befattningar sedan 1988.

Mer information:
Björn W Stålne, 0705 47 16 62