Rabia har gått mot strömmen

Att som ung muslimsk kvinna jobba i Sverige, dessutom i en mansdominerad bransch, kan tyckas som en tuff utmaning. Men Rabia Khatun född i Bangladesh har fått totalt ansvar för RingRingRings kontakt center som Kontaktcenter Chef med ansvar för över 120 agenter och 7 coacher. Jag har tagit 100 människor ut från A-kassan och gett de ett bra jobb med en bra grund lön och provision. De flesta av våra duktiga anställda är unga och ibland låg utbildade, ungdomar från en invandrarbakgrund. Vi kan erbjuda jobb till många arbetssökande som ingen annan vill anställa. Så länge man kan prata god svenska få du jobb hos oss. Vårt mål är att anställa 350 människor under år 2006. Leif Sjöström, ställföreträdande Generaldirektör ha hälsade på oss och han försöker nu hjälpa oss som bäst han kan. Tyvärr får vi ingen hjälp alls från Staten (till exempel med bidrag för att vi anställer arbetslösa.) Politikerna skriver i tidningen om tusentals arbetslösa ungdomar men i verkligheten finns det ingen hjälp för arbetsgivare som vill anställa. Till exempel hade vi kunnat anställa fler om arbetsgivarskatten var lägre. Som yngst i företaget och som muslimsk kvinna var början på RingRingRing som ett berg och dalbana av känslor men efter 5 månaders lyckat arbete upplever hon sina medarbetare som oerhört vänliga och hon känner att de har stor respekt för hennes kunnande. Det är jättekul att få en chans att vara med från början och hjälpa ett framgångsrikt företag som RingRingRing. Vi har redan en bra kundstock och framtiden ser väldigt ljus ut. About RingRingRing RingRingRing Stockholm AB was founded in Sweden in January 2005. RingRingRing provides a full outsourced service, for outbound, inbound and blended telemarketing together with a full business development service for companies in all vertical markets. RingRingRing has won prestigious contracts with several Swedish and international ´blue-chip´ companies. RingRingRing offer full customer sale life cycle services including; telemarketing, (both inbound and outbound), customer retention, appointment setting, quantitative surveys, database management, tele-diagnostics and marketing effectiveness campaigns. RingRingRing also offer full datamining and market analysis in Sweden, including complete marketing packages, for several vertical markets including addresses, telephone numbers, specific contact names, sms and email addresses to ensure only relevant prospects are contacted and major cost savings are made when buying data. RingRingRing Group has invested over 9m SEK in one of the best in the world contact-center systems and ip networks, employs over 100 people, mostly previously unemployed, from all backgrounds and cultures. All have good fixed salaries. RingRingRing has not received a single krona in subsidies or benefits from any government agency. For more information contact Marvin Mansour, CEO, RingRingRing Stockholm AB, tel; (+46) (0) 8 510 687 04 email; marvin.m@ringringring.se www.ringringringgroup.com

• Massmedia