Rittal laddar för Elfack 2023! Save the date 9-12 maj 2023.

Rittal kraftsamlar för industrins elektrifiering

Rittal laddar för Elfack 2023! Save the date 9-12 maj 2023.

Rittal kraftsamlar för att hjälpa sina kunder med den pågående elektrifieringen. Omfattningen av energiomställningen för att möta klimatutmaningarna kommer att ställa krav på standardiserade och branschspecifika lösningar.

Rittal är en ledande systemleverantör med över 50 års erfarenhet inom eldistribution, inkapsling, klimatkontroll, IT-infrastruktur, mjukvara och service. Under Elfack kommer den nya affärsenheten Energy & Power Solutions att presentera den samlade kompetens som finns för att hitta lösningar för specifika behov i varje bransch.

Från unik till standard

Exempelvis skapar elektrifieringen av mobilitetssektorn ett behov av att bygga ut infrastrukturen för laddning. Något som i sin tur kräver standardiserade lösningar som kan produceras i stora mängder.

– De krav vi står inför innebär att vi inte längre kan bygga lösningar på de traditionella vis som industrin är van vid. Vår styrka är att vi kan ta en teoretisk lösning, infrastruktur för laddning och lagring till exempel, och omvandla den till en praktiskt genomförbar lösning. Sedan kan vi standardisera. Det kan alltså börja som en speciallösning men sluta som en branschspecifik standardisering, säger Jonas Dahlén, Product Manager Energy & Power Solutions på Rittal AB.

Rittal ställer ut på Elfack-mässan den 9-12 maj 2023 på Svenska mässan i Göteborg.
Välkomna att besöka oss i vår monter C04:02!