Ny försäljningschef för Industri på Rittal

Ny försäljningschef för Industri på Rittal

Peter Ardemalm har blivit utnämnd till ny försäljningschef med ansvar för Rittals industrisegment i Sverige.

Peter Ardemalm kommer närmast från Rittals egna led där han sedan fyra år tillbaka arbetat med Key Account kunder, både nationellt och internationellt.

"Peter har stor erfarenhet av lösningsorienterad försäljning mot krävande branscher och vi är övertygade om att utnämningen av honom till ny försäljningschef kommer ge oss möjligheten att fortsätta utveckla oss och vårt erbjudande till våra kunder" säger Ole Sverre Spigseth, VD på Rittal Scandinavian ab.

Peter Ardemalm tillträder tjänsten omgående.

Rittal, som ingår i den tyska koncernen Friedhelm Loh Group är världsledande inom apparatskåpssystem för industriautomation och fysisk IT-säkerhet. På Rittal Scandinavian ab hanterar 90 medarbetare 6 000 artiklar och 3 000 kunder. Dessa betjänas från huvudkontoret i Ängelholm, kontoren i Stockholm och Göteborg samt dotterbolagen i Norge och Finland. Omsättningen 2014 uppgick till drygt 700 MSEK.