Ny serie håller spänningen vid liv

Ny serie håller spänningen vid liv

Rittal är världsledande inom inkapslingsteknik för elektromekanik, elektronik och IT-utrustning och lanserar nu en ny serie 1-fas UPS-system.
Serien omfattar UPS från 750VA till 10.000VA för både tower- och 19" rack, både för line-interaktiva och on-line då IT-utrustningen kontinuerligt matas via batterier, lik- och växelriktare.

Batterisystemet är utbyggbart. Genom den skalbara autonomin kan det byggas för att klara spänningen upp till två timmar vid 100 procent belastning. Batterierna är hot swap kompatibla och kan under drift vid behov enkelt bytas framifrån.

– Vår nya serie av UPS-system är kostnadseffektiv och idealisk för alla applikationer i IT-miljön, liksom för alla andra krav såsom medicinteknik, processindustri, infrastruktur etc., konstaterar Anders Johnsson på Rittal Scandinavian ab.

– Med serien täcker vi ett segment på marknaden där vi ser att behovet för UPS:er i denna storlek växer. Rittal erbjuder också större UPS-system, allt från 10 kVA till 2,7 MVA.

Rittal, som ingår i tyska koncernen Friedhelm Loh Group är världsledande inom apparatskåpssystem och systemtillbehör. På Rittal Scandinavian ab hanterar 75 medarbetare 6 000 artiklar och 3 000 kunder. Dessa betjänas från huvudkontoret i Ängelholm, kontoren i Stockholm och Göteborg samt dotterbolagen i Norge och Finland. Omsättningen 2010 uppgick till drygt 700 MSEK.