Rittal breddar med över 100 TS IT rackmodeller

Rittal breddar med över 100 TS IT rackmodeller

Rittal visar sin bredd inom rack på Elfack. Företaget är nu uppe i fler än 100 modeller av sitt TS IT rack, vilket ger användarna alla möjligheter att hitta rätt lösning efter behov.

– Racken i vårt TS IT system finns i en rad olika dimensioner. Dessa kan kombineras med ett stort urval av tillbehör och komponenter för inredningen. Det innebär att vi idag utvecklats till en bred rackleverantör, både för mindre företag och stora datacenter. Vi klarar i princip alltid kundernas önskemål, säger Olof Tambour, produktchef för IT-infrastruktur på Rittal Scandinavian ab.

Två 19”-lösningar

Rittal visar två olika 19” TS IT rack. Utöver det kraftiga originalracket med snap-in teknik och maximal lastkapacitet på 1500 kg, finns nu även en enklare 19”-montageram tillgänglig. Denna version stöder en maximal belastning på 1000 kg och är speciellt lämplig för nätverkskomponenter, inte minst på grund av rackets flexibilitet vad gäller kablage.

Konfigurera på webben

För att hitta fram till rätt rack har Rittal tagit fram en konfigurator på sin hemsida där kunder enkelt väljer storlek, dörrtyp, sensorer och andra eventuella tillbehör för individuella behov.