Rittal Hygienic Design förslutnings serier belönas med BG testetikett

Rittal Hygienic Design förslutnings serier belönas med BG testetikett

Certifiering av förslutningar för livsmedelsindustrin.

Rittal Hygienic Design (HD) system uppfyller alla hygienkrav som ställs på produktionsutrustnings design för livsmedelsindustrin. Sedan april 2008, har detta också bekräftats av det tyska hälso- och säkerhetsförbundets relevanta expertkommitté, vars tester och certifikations organisation belönade serien med sin "BG-PRÜFZERT" testetikett. Denna etikett ämnar identifiera säkra och nyttiga produkter.

Herborn, 25 juni, 2008 - Maskiner, utrustning och komponenter för användning i livsmedelssektorn - inkluderar också hushålls- och förslutnings system - måste vara designade i enlighet med hygien principen. "Hygienic Design" omfamnar olika mått för att undvika svagheter i designen som annars kunnat befrämja hygien relaterade risker. En huvudaspekt är att försäkra att alla material, ytor och design element är enkla att rengöra. Ingen smuts får tillåtas att samlas, vare sig permanenta eller tillfälliga beläggningar. Att Rittal HD: s förslutningar uppfyller dessa stränga krav blev officiellt bekräftat i april 2008 genom belöningen av "BG-PRÜFZERT" testetikett från det tyska hälso- och säkerhetsförbundets expertkommitté för livsmedelsindustrin. Rittals systemserie har på detta sätt rätt att bära etiketten "Hygientestad" som bevis för en säker och nyttig produkt.