Rittal ISV Flexibel och skyddad kapsling för fördelningscentraler

Rittal ISV Flexibel och skyddad kapsling för fördelningscentraler

På årets Elfack presenterar Rittal den nya kapslingen ISV. Det är en flexibel kapsling för fördelningscentraler, designad för ett effektivt montage och med hög skyddsklassning.

– Utmaningen vi har sett är att fördelningscentraler byggs för väldigt olika behov inom byggnader, datacenter och industrianläggningar. Problemet för montörerna är inte sällan bristen på utrymme inne i kapslingen, säger Jonas Dahlén, produktchef för strömfördelning på Rittal Scandinavian ab.

Innanmätet till ISV kan effektivt byggas på en stödram och därefter lätt lyftas in i kapslingen. Justerbara montagenivåer möjliggör enkel justering av enheterna.

ISV ingår i Rittals modulära ställverkssystem Ri4Power. Kapslingen finns som stående eller väggmonterad enhet och bygger på TS 8 normkapsling och AE väggskåp. Tack vare hög skyddsklassning är ISV lämplig även för tuffa miljöer.

De olika modulstorlekarna bygger på höjdenheter 150 mm och breddenheter 250 mm. I sortimentet ingår också lämpliga expansionsmoduler för lastfrånskiljare/effektbrytare i storlekar från NH00 till NH3.

Rittal, som ingår i den tyska koncernen Friedhelm Loh Group är världsledande inom apparatskåpssystem för industriautomation och fysisk IT-säkerhet. På Rittal Scandinavian ab hanterar 90 medarbetare 6 000 artiklar och 3 000 kunder. Dessa betjänas från huvudkontoret i Ängelholm, kontoren i Stockholm och Göteborg samt dotterbolagen i Norge och Finland. Omsättningen 2013 uppgick till drygt 742 MSEK.