Utvecklat system för lågspänningsställverk

Utvecklat system för lågspänningsställverk

För att möta den ständigt föränderliga marknaden för lågspänningsställverk har Rittal utvecklat RiPower Form 1-4 upp till 5 500 A.

Ri4Power är ett modulärt system som ger hög flexibiltet och kan kombineras med alla skensystem.

I systemet finns en rad olika tillbehör och för samtliga komponenter gäller att de överensstämmer med standarden IEC 61439. Det innebär att ett enda system kan användas för att bygga ställverk för olika prestanda.

På årets Elfack är Ri4Power en av de intressanta produkter som Rittal valt att lyfta fram i sin monter.

– Systemet utvecklas ständigt och vi ser att vad vi idag kan erbjuda är en mycket flexibel lösning för konfiguration av ett testat lågspänningsställverk byggt för säker hantering med beröringsskydd, säger Jonas Dahlén, produktchef för strömfördelning på Rittal Scandinavian ab.

Rittal, som ingår i den tyska koncernen Friedhelm Loh Group är världsledande inom apparatskåpssystem för industriautomation och fysisk IT-säkerhet. På Rittal Scandinavian ab hanterar 90 medarbetare 6 000 artiklar och 3 000 kunder. Dessa betjänas från huvudkontoret i Ängelholm, kontoren i Stockholm och Göteborg samt dotterbolagen i Norge och Finland. Omsättningen 2013 uppgick till drygt 742 MSEK.