RKV-gruppen förstärker sin organisation i Borås

RKV-gruppen befinner sig i en spännande utveckling och rekryterar Ola Rosquist till en ny tjänst som vice VD med särskilt ansvar för affärsutveckling.

RKV-gruppen vill stärka banden mellan medlemsföretagen och våra samarbetspartners och ska även bredda vårt erbjudande till att bli en helhetsleverantör för våra kunder. Medlemsföretagen gör affärer ”företagare till företagare” med lokalt fokus och RKV:s målsättning är att stärka sin position på marknaden genom att växa med fler medlemsföretag. De företagare som vill vara med och utvecklas i ”RKV-familjen” kännetecknas av att de vill vara med och skapa värde för varandra, och framför allt för våra kunder.
Ola ska stärka ”RKV-familjens” konkurrenskraft genom leverantörsutveckling, digital utveckling och nya medlemsföretag. Han kommer även aktivt stötta medlemsföretagen i olika affärer. Ola kommer närmast från RKV-gruppens samarbetspartner Scaldia och har 18 års erfarenhet av branschen. Tillträde av tjänsten sker i mars 2019.
”Vi är mycket nöjda med att kunna förstärka vår centrala organisation med Ola Rosquist som har lång och gedigen branscherfarenhet. Vi kan nu bidra med ytterligare förutsättningar för våra medlemsföretag att skapa lönsam tillväxt. Ola blir en viktig kugge och detta ger oss kraft och mod att ta RKV-gruppen in i framtiden!”, säger Stefan Sonesson, vd.
”Jag har sedan tidigare goda relationer till RKV-gruppen och dess medlemmar och ser fram emot att aktivt få vara med och bidra till en spännande utveckling av RKV-familjen som är branschens starkaste gruppering av fristående entreprenörer!”, säger Ola Rosquist.

Stefan Sonesson
stefan.sonesson@rkv.se

Hans-Anders Karlsson
hans-anders.karlsson@milega.se

• rkv-gruppen
  • rkv

• Borås

Fakta om RKV-gruppen:
RKV-gruppen bildades 1967 och är i dag Sveriges största fackhandelskedja inom förbrukningsartiklar för kunder inom företag, organisationer och offentlig sektor. Kedjan har 55 företagsvaruhus runt om i landet och består av fristående familjeföretag som ägs och drivs av lokala entreprenörer. Samlade inköp och gemensam marknadsföring ger oss bästa möjlighet att vara konkurrenskraftiga vad gäller kontorsmaterial, städ- och hygienartiklar, emballage, kontorsmöbler, mobil- och datortillbehör, profilartiklar, skyddsprodukter etc.
RKV-gruppens huvudkontor finns i Borås där man bland annat förhandlar centrala inköpsavtal, samordnar och producerar marknadsföring och sköter den gemensamma e-handelsplattformen. Dessutom drivs andra viktiga frågor, som exempelvis utbildningar för medlemsföretagen, kvalitets- och miljöarbete etc.
RKV-gruppen ingår även i den nordiska samarbetsalliansen Nordic Office Alliance (NOA) med verksamhet i Danmark, Norge, Finland, Sverige och Estland. NOA förhandlar inköpsavtal baserat på stor gemensam volym och producerar även produkter under det egna varumärket Nordic Office.