Ola Aurell ger 'Skola Aurell' på Scala Teatern i vår

SKOLA AURELL

– En musikalisk humorshow om det som inte rymdes i läroplanen

Skola Aurell spelas på Scalas lilla scen 7/4, 14/4 samt 28/4, klockan 21.

Ola Aurell – Stå upp-komiker, vissångare, improvisationskomiker – allt i ett.

Han har gjort flera produktioner för P3, synts i TV, släppt tre skivor, och turnerar flitigt på humor- och musikscener över hela Skandinavien. I Olas burläska värld är väldigt lite tabu. Senast aktuell med Spotify ”hiten” – ”Alkohol gör andra saker bra”. Skola Aurell är Olas första renodlade krogshow.

Vi tillbringar sällan mer än 10-20 år i skolan, och på den korta tiden måste mycket lämnas därhän. Vad vet dagens ungdom om grisost? Vem har tålmodigt drillat dem i scoutmamme-dans och finska deckarnötter?
Kanske “glömde” din lärare berätta om jedi-sexet för att det ansågs “känsligt”? Det är lätt att bli deprimerad när man tänker på all status och lycka vi kunde fått från dessa kunskaper. Men det finns bot.
Med sin show Skola Aurell, vill Ola Aurell råda bot på bildningsluckorna. Skola Aurell lär dig det du behöver om mjuka djur, och det du inte behöver om Olas armar. Skola Aurell bjuder på sång, dårskap, och ett egensinne fritt från pekpinnar. Varmt välkommen!

Se www.olaaurell.se och lyssna på Spotify!

Presenteras i samarbete med RMP Musik och Birdnest Publishing

INFORMATION

Spelperiod: 7/4 - 28/4

Scen: Källaren