SOLO presenterar Beckmans Mode 2006

Butikskedjan SOLO värnar om nya, unga designers. Solobutiken på Smålandsgatan 20 i Stockholm uppmärksammar detta, för andra året i rad, med en exklusiv fotoutställning av Beckmans Modeelevers avgångskollektioner. Solo presenterar Beckmans Mode 2006 tillsammans med avgångseleverna från Beckmans Mode och fotograf Therese Aldgård. I fönstret på Solobutiken vid Norrmalmstorg kan besökarna/förbipasserande se fotografier av Beckmans Modeelevers avgångskollektioner. Fotografierna syns i skyltfönstret och i butik samtidig som Beckmans inviger sin traditionella slututställning, dvs. från och med torsdag den 18/5. Fotoutställningen pågår under perioden 18/5 – 4/6. – Vi strävar efter att SOLO inte bara är en butik där man handlar kläder, utan att det också är en naturlig mötesplats och inspirationskälla för våra kunder. Vi känner också att det är ett gyllene tillfälle för oss att ta vårt ansvar för svensk design och använda vårt skyltfönster och butik som en marknadsplats, säger Fia Håkansson, projektledare för SOLO. För ytterligare information kontakta: Fia Håkansson, projektledare SOLO, 08-670 95 43, 0733-97 95 43 www.solo.se SOLO ingår i distributionsplattformen Departments & Stores Europe AB som ingår i RNB RETAIL AND BRANDS. SOLO finns idag i sju städer; Malmö, Helsingborg, Göteborg, Linköping, Västerås, Stockholm & Uppsala. I RNB RETAIL AND BRANDS ingår också Polarn O. Pyret som är ett varumärkesbolag med distribution genom egna butiker och franchisebutiker i Sverige samt genom franchise i andra länder. Departments & Stores Europe AB är en distributionsplattform för nationella och internationella varumärken genom butiker på NK i Stockholm och Göteborg, samt butikskoncepten SOLO och SAKS.

• Design