Det är dags att anmäla sig till Juniorfriidrottscampet "Road 2 Become a Champion" med Erica Johansson och Robert Kronberg som ledare!

JUNIOR TRAININGCAMP 2013 Road 2 become a Champion - Resan börjar här, 11-14 augusti 2013, Eskilstuna

Under ledning av Robert Kronberg och Erica Johansson, så får du nu en unik chans att som friidrottande junior i ålder 15-­17 år, utvecklas och bli inspirerad av två av Sveriges bästa friidrottare genom tiderna!Under tre dagar, när sommaren är som allra skönast, så delar vi med oss av vår kunskap, både när det gäller grenspecifik utveckling, men även genom de mentala verktyg som ni får av oss. För att du skall få ut så mycket som möjligt av träningslägret, så bjuder vi även in er egen tränare att deltaga.

För oss har det alltid varit viktigt att ha ett långsiktigt fokus och tålamod, för att nå resultat. Att ha en bra helhet i sin träning är viktigt, du är aldrig starkare än din svagaste länk. Vi visar dig en bred övningsbank, där du får ta del av de övningar som har gjort oss till framgångsrika friidrottare.

Innehåll

• Grenspecifik teknikträning

• Attityd & Inställning

• Kost

• Formtopp

• Konkreta verktyg för utveckling

• Spetskompetens

• Föreläsningar

• Gemensamma träningar

• Fyspass

• Lyftteknik

• Internationella framgångar

• Media

• Gruppträning

• Roliga aktiviteter

• Gemenskap

Till detta kommer vi genomföra grenspecifika träningspass med ett kompetent ledarteam inom hopp, sprint, löpning och kast. Genom våra föreläsningar får du nya insikter kring hur du kan träna bättre och smartare. Dessutom så kommer vi att ha oerhört kul ihop och hitta på en massa roliga aktviteter och naturligtvis blir det till att följa VM i friidrott tillsammans.

Ta chansen att bli så bra som bara du kan. Oavsett om dina mål är att bli bäst eller att slå dina egna rekord, så kommer du få ut lika mycket av dessa dagar. Låt oss inspirera och utveckla just dig utifrån dina förutsättningar och mål!The Road 2 Become a Champion börjar här och nu!

Vi samlas söndagen den 11 augusti efter att USM och JSM är slut. Vi kommer att bo på Villsta Sporthotell som ligger ca: 2,5 km från Ekängens IP.Frukost, lunch och middag serveras på Hotellet.Resor till och från Eskilstuna bekostas själva.

Vi beräknar vara klara onsdagen den 14:e efter lunch. Kostnad: 2595 kr/person ( tränare betalar 1995 kr )I priset ingår boende i flerbäddsstugor, helpension, utbildning/föreläsningar, träning, aktiviteter.

Anmälan: http://www.kronbee.com/minicamps/juniortrainingcamp/index.html

Instruktörer:

Erica Johansson - Svensk rekordhållare i längdhopp 6,99mJag slog igenom väldigt ung, bara 15 år gammal tog jag det svenska rekordet på 6,50m. Efter det rullade karriären igång och jag deltog I fem internationella juniormästerskap och vann både guld och silvermedaljer. Jag var talangen som aldrig tackade nej till roliga saker vid sidan om friidrotten. Jag fick lära mig att hantera media, med och motgångar på egen hand vilket har gett mig en enorm erfarenhet som jag gärna delar med mig av.

Robert Kronberg - Svensk rekordhållare på 60 och 110 m häck.Jag har alltid fått jobba stenhårt för att nå mina mål. Men jag har alltid trott på mig själv och genom en oerhörd vilja och beslutsamhet så har jag bl a sprungit både OS- och VM-final på 110 m häck samt tagit EM-brons på 60 m häck. Känslan när jag har lyckats nå mina mål är bland det bästa jag har upplevt i mitt liv. Det finns inga genvägar till framgång, vill du lyckas med något så måste du jobba hårt för det. Jag vill ge dig verktygen för att utveckla explosiviteten, snabbheten, löpstyrkan och inte minst inställning och attityd, vilket kommer till stor nytta i alla delar av din träning!

• juniorfriidrott
  • road 2 become a champion
  • gruppträning
  • erica johansson

Under ledning av Robert Kronberg, den svenska rekordhållaren på 110 m häck, och ett kompetent team av tränare och föreläsare som friidrottsprofilerna Mattias Sunneborn, Malin Ewerlöf Krepp, Maria Akraka och Christian Olsson, ger vi dig nu chansen att utveckla din träning och ta den till en ny nivå, genom våra tränings/företagsevent och personliga träning.