Ny Västkustskiva från ROCKWOOL

Ny Västkustskiva från ROCKWOOL

Nu introducerar ROCKWOOL en ny Västkustskiva. Med förbättrat isoleringsvärd och utan glasfiberyta,
blir produkten mer optimal för sitt ändamål.

ROCKWOOL arbetar med att ständigt förbättra produktionen. Dessa förbättringar gör att kvaliteten på grundmaterialet ökar. Det går att se en konstant positiv utveckling i stenullen som grundmaterial och det ger oss nya förutsättningar med flera produkter.

Västkustskivan är inget undantag. Främst skiljer sig isoleringsvärdet i den nya produkten som nu håller
Lamba 33 i stället för Lamba 35. Borta är också glasfiberytan som enbart fanns på plats för att stabilisera skivan.

Västkustskivan är en väl beprövad produkt som använts i många år för utvändig fasadisolering.
Produkten används ofta vid tilläggsisolering men kan även användas vid nyproduktion.
Västkustskivan erbjuds i 50 mm respektive 80 mm.

ROCKWOOL koncernen är världens ledande leverantör av innovativa lösningar baserade på brandsäker stenull som förbättrar miljö och livskvalitet för miljontals människor. Koncernen sysselsätter över 11 000 medarbetare i fler än 35 länder och har sitt huvudkontor i Danmark. 2014 omsatte koncernen 2,2 miljarder euro. Läs mer på www.rockwool.com eller www.rockwool.se