ROCKWOOL kommer prata om sitt återvinningsprogram Rockcycle under Byggmaterialdagen 28 november.

ROCKWOOL är expertpartner under Byggmaterialdagen

ROCKWOOL deltar som expertpartner inom temaspåret hållbarhet under Byggmaterialdagen den 28 november. Deltagandet innebär både deltagande i paneldiskussioner och presentation på scenen.
”Vi kommer berätta om vårt återvinningsprogram och tydliggöra vad vi menar krävs för en mer cirkulär byggbransch”, säger Jenny Kvarnlöf, Kommunikationsansvarig på ROCKWOOL.

Den 28 november möts byggsektorn under en heldag på Stockholmsmässan för att diskutera byggmaterialens roll för en mer hållbar byggsektor. Dagen arrangeras av Byggmaterialindustrierna och Nordbygg. Det är en samlingspunkt för hela byggsektorn med ambitionen att skapa dialog mellan arkitekter, kommuner, myndigheter, fastighetsägare, konsulter, entreprenörer, beslutsfattare, forskare, experter, leverantörer av byggmaterial med flera.

”Vi kommer ge konkreta uppmaningar till såväl politiken som andra aktörer och påvisa vikten av ett tätt samarbete i byggbranschen framåt”, säger Jenny Kvarnlöf.

I paneldiskussionen där ROCKWOOL deltar kommer även följande personer att vara med:
Anders Boström, Chef Projektgenomförande Vasakronan
Helena Storckenfeldt, Ledamot Miljö- och jordbruksutskottet (M)
Elisabet Stadler, Miljöchef, Peabkoncernen
Katarina Luhr, Ledamot Miljö- och jordbruksutskottet (Mp)
Susanna Lind, Head of Public Affairs & Government Relations Sweden, Ragn-Sells Recycling AB
Ulla Jansson, Universitetslektor Lunds Universitet – cirkulär byggindustri
Jenny Svärd, VD, Byggmaterialindustrierna

Vill du också lyssna på ROCKWOOL och övriga aktörer under Byggmaterialdagen? Läs mer och boka din plats här! Byggmaterialdagen 28 november 2023 (invitepeople.com)