ROI, Sveriges främsta leverantör av landningssidor byter ägare

Det tidigare BGF backade leadsgenerering företaget ROI meddelar att man har en ny majoritetsägare. Joel Halling, en av medgrundarna av företaget gör ett fullständigt utköp av befintliga aktieägare. Som ett resultat av denna transaktion kommer företagets VD Joel Halling att äga företagets samtliga aktier.

Phil Male, tidigare styrelseordförande:

”Under Joels ledning är jag övertygad om att ROI kommer fortsätta växa och gå från klarhet till klarhet. Alla vi som har arbetat med honom under åren vet hans passion för verksamheten och önskar honom lycka till framöver.”

I dagsläget har ROI fler än 300 kunder i Norden och 2022 så förväntas man öka sin omsättning till ungefär 30 miljoner kr och 4,5 miljoner kr i EBITDA. Vilket blir företagets bästa affärsår hittills. En ny strategisk ledningsgrupp, anpassad för den svenska marknaden kommer också presenteras inom kort.

ROI kommer fortsätta att fokusera på sin ursprungliga affärsverksamhet som går ut på att optimera och hyra ut landningssidor till företag inom Norden. Sökordsoptimerade hemsidor som hjälper företag att attrahera fler kunder.

Joel Halling ser detta som en spännande nystart för ROI och möjlighet att ytterligare förbättra erbjudandet som fram till idag har varit bolagets största intäkt. Det betyder också att ROI inte längre kommer att vara aktiva inom leadsgenerering med fokus på finans. Beskedet kommer mindre än en månad efter att ROI gick ut med nyheten om att man bildar en ny division inom företaget med namnet Firstborn Capital, en division med fullt ansvar för företagets finansverksamhet.

Joel Halling, grundare och VD:

”Som en av grundarna och ytterst ansvarig för den operativa verksamheten har jag en djupgående kunskap om företagets både styrkor och svagheter. Jag vet vad som krävs och känner mig trygg att tillsammans med den nya ledningsgruppen ta ROI till nästa nivå. Processen har varit lång, men att jag hellre ville fortsätta än att sälja bolaget har varit solklart sedan början för mig. Jag ser väldigt mycket fram emot att utveckla verksamheten ytterligare under de kommande åren.”

Joel fortsätter:

”Jag vill även passa på att nämna att jag är oerhört stolt och glad över att vara i den här positionen tillsammans med den nya styrelsen. Samtliga nuvarande och tidigare anställda är de som har gjort den här resan möjlig. Som ett resultat av det utmärkta jobb de gjort och fortsätter att göra är jag övertygad om att vi tillsammans kommer att kunna nå ännu större framgångar. På många sätt det ”business as usal”, dock med skillnaden att vi kommer kunna vara ännu snabbare och effektivare när det kommer till att optimera verksamheten.”

• Företagsinformation

• roi media
  • roi
  • leadsgenerering

• Stockholm

ROI’s affärside ger dig Return On Investment. Vi hjälper ditt företag få tag i fler och rätt typ av affärer!

Klas Alvegård

Presskontakt Head of HR 0735 13 10 31