Dags att presentera ännu en av våra nya stjärnor i teamet!

Dags att presentera ännu en av våra nya stjärnor i teamet!

Josefin är en av våra kreativa reseproducenter och kommer att arbeta för att erbjuda våra resenärer unika och minnesvärda gruppresor till olika destinationer runt om i världen. Välkommen till oss, Josefin!

Välkommen som reseproducent på Rolfs Travel Group, hur känns det och hur går dina tankar?

Tack så mycket. Det känns såklart först och främst kul! Man blir nästan bortskämd med att få arbeta med det man brinner för samt att arbeta med något man tycker är otroligt roligt och givande. Så det är verkligen roligt att få vara en del av Rolfs Travel Group och att skapa fantastiska resor åt våra resenärer.

Vad är det som lockar med resebranschen?

Det är nog en hel del. Det är intressant samt väldigt givande att arbeta inom resebranschens där det oftast dyker upp nya arbetsuppgifter för varje dag, alla resor är ju ganska olika på sitt sätt där vi alltid vill få varje resa så perfekt som möjligt för våra resenärer. Samt att kunna släcka bränder som uppstår på resans gång från det lilla till det stora. Man växer väldigt mycket som person och det är något jag väldigt mycket uppskattar.

Berätta om din absolut bästa reseupplevelse!

Det är nog när jag och min fästman åkte till Bahamas. Nu tänker man nog att vi bodde i en härlig liten bungalow på turkost vatten med en meter till havet från sängen och all inklusive. Absolut inte! Vi bodde inne i Nassau stad där vi hyrde en liten stuga från en härlig lokalboende. Vår andra dag tog han med oss ut på havet för att simma med hajar och äta en god lunch.

Och drömresan, om du får välja en resa i Rolfs Flyg & Buss stora katalog med resor?

Den är väldigt svår, men jag skulle nog säga Jordanien. Det har alltid varit en resa som verkligen ha intresserat mig. Det verkar vara en spännande plats att resa till, med sin rika historia och kultur. Det finns så mycket att se och göra, från att besöka de antika städerna Petra och Jerash till att simma i Döda havet och vandra i Wadi Rum.

Namn: Josefin Placha
Arbete:
Reseproducent
Ålder:
Bor:
Göteborg
Familj:
Bor med fästman i Göteborg, resterande familj i Kalmar.
Bästa resmålet:
Nassau, Bahamas