Lasse Kronér på scen under avslutningen av Rolfs Flyg & Buss sommarturné

Allsång i Flunsåsparken lockade ca 2500 besökare.

Tillsammans med Kulturkalaset avslutade Rolfs Flyg & Buss årets sommarturné med att bjuda in alla sina kunder till Flunsåsparken, Göteborg för allsång, melodikryss och prisutdelningar i ledning av Lasse Kronér. Ca 2500 besökare närvarade för två timmar av underhållning och mingel med reseledare på plats.

Under årets sommarturné har Rolfs Flyg & Buss besökt Lidköping, Vänersborg, Varberg, Trollhättan, Uddevalla, Vara och Göteborg för att bjuda på gratis sommarshow med musik och underhållning genom artister som Lasse Kronér, Smoke Rings Sisters, Rickard Skoglund och Brännöpojkarna. Evenemangen har varit ett sätt att visa uppskattning till alla fantastiska kunder som reser med Rolfs Flyg & Buss världen över, år efter år. Väl på plats får besökarna förutom den fantastiska showen chansen att prata med reseledare, hjälp med att boka sin nästa resa samt rundvandring i bussarna.

”Detta är ett fantastiskt sätt att ge tillbaka till våra kunder som reser med oss år efter år. Att få träffa kunderna på deras hemmaplan, prata resminnen, svara på frågor och ta emot feedback är supervärdefullt för att vi även i fortsättningen ska kunna erbjuda kunderna de absolut bästa gruppresorna” säger Rasmus Hvorslev, marknadschef, Rolfs Flyg & Buss.

Avslutningen gjordes 3/9 i samband med Kulturkalasets avslutningshelg och tillsammans med dem skräddarsyddes ett program som passar Rolfs Flyg & Buss målgrupp. Under dagen var det show med Lasse Kronér, Smoke Rings Sisters och Brännöpojkarna kombinerat med melodikryss, give aways och vinster i form presentkort för resor världen över.

”Vi har sett ett fantastiskt engagemang på årets sommarturné och inte minst på avslutningen i Flunsåsparken. Samarbetet med Göteborg & Co har varit givande och vi ser ljust på att kroka arm med lokala aktörer igen i framtiden. ” säger Karin Witte, projektledare.

Sedan 2018 har Rolfs Flyg & Buss arrangerat event i Flunsåsparken för göteborgarna som har letts av reseledare och Göteborgsprofiler med sång och melodikryss. Engagemanget har alltid varit stort och uppskatta hos våra kunder och därför utvecklades årets event till en sommarturné där vi besöker våra kunders hemorter. Efter årets visade intresse kommer vi utveckla konceptet ytterligare och ser fram emot att träffa ännu mer kunder under nästa års sommarturné.

Rolfs Flyg & Buss är en av Sveriges största gruppresearrangörer med resor såväl inom Europa som långväga resmål till Amerika och Asien. Varje år arrangeras över 3 000 gruppresor för över 110 000 resenärer till 400 olika destinationer www.rolfsbuss.se