Hundratals busslaster till Gekås

Hundratals busslaster till Gekås

Rolfs Flyg & Buss gör det möjligt för fler att handla billigt i januari.

Det blir nästan gratis att åka till Ullared när Rolfs Flyg & Buss återigen arrangerar ”Ullareds-veckorna” i början av januari nästa år. Resenärer plockas upp på ett 80-tal orter runt om i Sverige.

• Alla ska nu få möjlighet att handla billigt, speciellt i januari under årets fattigaste veckor, säger Emanuel Karlsson, vd Rolfs Flyg & Buss.
  • - Vi tycker det är otroligt roligt att kunna erbjuda prisvärda och bra resor. Som prispressare ser vi oss själva som resebranschens Ullared. Men detta är förstås ett galet jippo då vi samtidigt får möjlighet att dela ut vår nya fina katalog och berätta och visa att gruppresan är en fantastisk reseform som är jättepopulär bland svenskarna, säger Emanuel Karlsson.

Under vecka 2, 3, 4 och 5 arrangerar Rolfs Flyg & Buss återigen ”Ullaredsveckorna”. Bussar stannar på ett 90-tal orter i Sverige - och även i Norge - för att ta shoppingsugna till det populära varuhuset Gekås i Ullared.

Just nu bokas det för fullt och förväntningarna är stora, att återigen kunna fylla hundratals busslaster med shoppingsugna. Förra gången, 2017, blev en formidabel succé med cirka 13 000 resenärer och inte mindre än 250 bussar som under ett par dagar körde kors och tvärs genom Sverige.

Att åka till Ullared blir nästan gratis. En liten avgift tas ut, för att bara locka de som behöver handla och förhindra ”onödiga” resor. 59 kronor kostar en tur och returbiljett. Vill man inte stressa med shoppingen finns det också möjlighet att övernatta, till en kostnad om totalt 395 kronor.

En utflykt till Ullared handlar så klart om prisvärd shopping men också om upplevelser och en trivsam stund. Väl på plats kommer resenärer att kunna ta del av Gekås stora restaurangutbud och det blir också möjligt att träffa de populära Gekås-personerna Morgan och Ola-Conny som är kända från TV.

För mer information, kontakta: Emanuel Karlsson, vd Rolfs Flyg & Buss, emanuel.karlsson@rolfsbuss.se eller 0736-793 776.

Fakta ”Ullaredsveckorna”
Resorna arrangeras under vecka 2, 3 , 4 och 5 nästa år
Resa över dagen sker under helgerna, lördag och söndag vecka 2 och 3.
2-dagarsturerna (med övernattning) sker tisdag-onsdag & torsdag-fredag
Bussarna som går på dagsturer stannar på ett 50-tal orter i Bohuslän, Västergötland, Småland, Östergötland, Halland, Skåne och Blekinge.
Bussarna för 2-dagarsturerna stannar runt om i Sverige och går även från Norge. Se lista nedan.

Mer information:
Ullaredshelgerna dagstur 59:-
Ullared shoppingfest med övernattning fr.395:-

Här stannar bussarna till Ullared under Ullaredsveckorna.

DAGSTURER vecka 2 och 3
Bohuslän: Lysekil, Brastad, Munkedal Håby, Uddevalla, Ljungskile, Stenungssund, Kungälv
Västergötland: Göteborg, Vänersborg, Trollhättan, Lilla Edet, Mariestad, Skara, Vara, Vårgårda, Alingsås, Floda, Lerum, Partille, Mölndal, Kållered, Borås, Svenljunga
Småland: Kalmar, Nybro, Växjö, Värnamo, Gränna, Husqvarna, Jönköping
Östergötland: Linköping, Mjölby, Ödeshög,
Halland: Kungsbacka, Falkenberg, Halmstad, Laholm
Skåne: Hässleholm, Örkelljunga, Helsingborg, Ängelholm, Kristianstad, Malmö, Lund, Löddeköpinge, Landskrona
Blekinge: Karlskrona, Ronneby, Karlshamn

2-DAGARSTURER MED ÖVERNATTNING vecka 2, 3, 4 och 5
Uppland: Uppsala, Stockholm, Sollentuna
Närke: Örebro, Kumla
Södermanland: Eskilstuna, Nyköping, Haninge, Södertälje
Västmanland: Västerås
Bohuslän: Kungälv, Stenungssund, Uddevalla
Värmland: Karlstad
Västergötland: Alingsås, Borås, Falköping, Göteborg, Kungälv, Lidköping, Mölndal, Skövde, Stenungssund, Vänersborg
Östergötland: Linköping, Norrköping, Motala
Småland: Kalmar, Oskarshamn, Växjö
Halland: Halmstad, Kungsbacka
Skåne: Kristianstad, Hässleholm, Jönköping, Landskrona, Lund, Malmö, Ängelholm, Helsingborg, Ystad
Blekinge: Karlskrona
Norge: Oslo, Moss, Sarpsborg

Om Rolfs Flyg & Buss:
Rolfs Flyg & Buss grundades 1975 och då med bara några få resor per år. För det mesta var Rolf själv både busschaufför och reseledare. Rolf gjorde sitt bästa för att resorna skulle bli intressanta, gemytliga och underhållande. Resa efter resa och år efter år kom samma resenärer tillbaka, samtidigt som nya kom till genom rekommendation från vänner och bekanta. Detta ledde till att företaget växte i lugn och stadig takt. Fler reseledare anställdes och kontor öppnades vid Vågmästareplatsen i Göteborg. Idag, 48 år senare är Rolfs Flyg & Buss Sveriges största gruppresearrangör med ca 120 000 resenärer årligen och runt 450 olika resmål.

Rolfs Flyg & Buss är en av Sveriges största gruppresearrangörer med resor såväl inom Europa som långväga resmål till Amerika och Asien. Varje år arrangeras över 3 000 gruppresor för över 110 000 resenärer till 400 olika destinationer www.rolfsbuss.se