Gäster hälsas välkomna till Julbordsträffen

Reseentusiaster från hela Sverige samlas för inspirationsföreläsningar i resans tecken

En resa om resor låter kanske inte lika självklart som det är för Rolfs Flyg & Buss resenärer som deltar år efter år på Rolfs Flyg & Buss årliga julbords- och reseträffar. 100-tals reseentusiaster samlas på kryssning för inspirationsföreläsningar om resor till när och fjärran med Rolfs Flyg & Buss reseledare.

Sedan 1975 har Rolfs Flyg & Buss arrangerat reseträffar av olika slag för att samla äventyrslystna kunder, och genom inspirationsföreläsningar visa upp världen och olika utbud av Rolfs Flyg & Buss resmål som arrangeraras årligen. Intresset har alltid varit stort och växer varje år.

Den 3 december startar den första av tre julbordsträffar 2023. Detta är en av två reseträffar Rolfs Flyg & Buss arrangerar årligen för att samla ressugna gäster och inspirera till nya resmål världen över.

Kryssningarna avgår från både Göteborg och Stockholm med olika destinationer varje år. I år går kryssningarna mellan Stockholm - Åland och Göteborg - Tallinn. På kryssningen till Tallinn erbjuds gästerna en guidad rundtur i stan och tid att besöka Tallinns julmarknad. Alla kryssningar är unika och skräddarsydda för att inkludera så många som möjligt ur ett geografiskt perspektiv.

”Detta är ett väldigt roligt sätt att inspirera våra resenärer och hjälpa dem hitta nya spännande destinationer kombinerat med kryssning och julbord. Resenärer byter reseminnen med varandra och ger tipps på olika resmål, så detta är något vi absolut kommer fortsätta med.” säger Linda Karlsson, Reseproducent.

2022 hade Rolfs Flyg & Buss två julbordsträffar som visade stort intresse och har därför utökat avgångarna i år och bräddat utbudet i form av olika upplägg på kryssningar, tre tredagarskryssningar och en tvådagarskryssning.

Hittills har intresset varit stort och de första bokningarna kom in redan under augusti månad för att sedan sätta fart under september. Trycket på julbordsträffen ökar i takt med att avgångsresan närmar sig och prognosen säger att platserna fylls även i år.

Så här går det till:

Ett tiotal bussar skickas ut i Sverige för att hämta upp resenär som ska kliva ombord under eftermiddagen för en två-, eller tredagarskryssning i resans tecken. Redan under bussresan startar upplevelsen med ett quiz om resmål och destinationer världen över. Sedan bjuds resenärerna på en två- eller tredagarskryssning med föreläsningar om resmål och minnen av rutinerade reseledare som guidat grupper i decennier kombinerat med julbord och aktiviteter som både arrangeras av Rolfs Flyg & Buss och kryssningsfartyget själva.

Inspirationsföreläsningar:

Tio inspirationsföreläsningar äger rum under resan med olika resguider som pratar om resmål från egen erfarenhet. Alla föreläsningar är unika med olika reseledare som bär på unika historier och med gedigen bakgrund från resebranschen. Kombinerat med bildvisning från reseledarnas eget galleri berättas historier och minnen från resmålen. Resenärerna får läsa sig om allt från destinationens kultur, mat och praktiska delar att tänka på inför resan.

”Det grundar sig i att reseledarna lägger upp sina egna föreläsningar för att det ska vara ett äkta och trovärdigt seminarium. Detta är även ett tillfälle för oss att möta våra kunder och öppna upp för frågor, diskussion och byta upplevelser med varandra.” Säger Karin Witte projektledare.

Deltagare på julbordsträffen kan boka resor redan på plats och få hjälp av Rolfs Flyg & Buss kundtjänstpersonal till förmånliga priser.

Om Tallinns julmarknad:

Tallinns julmarknad äger rum på Rådhustorget varje år och är en klassisk julmarknad med hantverkarbodar fyllda med traditionella Estniska julrätter och hantverk i alla dess former och material. I mitten av marknaden pryds en ljussmyckad julgran som rests i århundraden och är Estlands äldsta och Europas först offentliga julgran. (Källa:https://www.visitestonia.com/sv/julmarknaden-i-tallinn)

Läs mer om Julbordsträffen och upplägget här: https://www.rolfsbuss.se/kryssning/julbord

Läs recensioner och omdömen här: https://www.rolfsbuss.se/kryssning/julbord/kommentarer

Rolfs Flyg & Buss är en av Sveriges största gruppresearrangörer med resor såväl inom Europa som långväga resmål till Amerika och Asien. Varje år arrangeras över 4 000 gruppresor för över 120 000 resenärer till 455 olika destinationer www.rolfsbuss.se