Rolfs Flyg & Buss utsedda till Gasellföretag 2017. Från vänster: Sandra, Charlotte, Cecilia, Linley, Felicia, Evelina, Nora, William, Peter, Malin, Carina, Evert, Annelie, Emanuel, Jacob, Mirelle, Rolf, Karl och Jacob. Foto: Rolfs Flyg & Buss

Rolfs Flyg & Buss utsett till Gasellföretag - för fjärde året i rad

Igår utsågs Rolfs Flyg & Buss till Gasellföretag av Dagens Industri – för fjärde året i rad. – Att vi arbetar med ett socialt resande för våra resenärer, tillsammans med en stark teamanda bland vår personal, gör att vi utvecklas kraftfullt, säger Emanuel Karlsson, vd Rolfs Flyg & Buss.

För fjärde året i rad utses Göteborgsföretaget Rolfs Flyg & Buss till Årets Gasellföretag 2017. Ett pris de plockar hem för fjärde året på raken – i en resebransch där konkurrenterna i princip stått stilla senaste åren.

− Jag är oerhört stolt över utmärkelsen. Vi växer snabbt, kanske snabbast i branschen, och gör det genom att lyssna till kunden och värdesätta varje enskild resenär, säger Emanuel Karlsson, vd för Rolfs Flyg & Buss.

Kriterierna är tuffa, varje år utses färre än en halv procent av Sveriges aktiebolag till Gasellföretag. Rolfs Flyg & Buss har på bara några få år ökat sin omsättning från 40 miljoner kronor till 500 miljoner kronor och förra året levererade företaget upplevelser till över 100 000 resenärer. Det gör dem till Sveriges största gruppresearrangör.

Nu vill företaget fortsätta att utveckla resandet, och det genom att ge sina resenärer mer än bara resminnen.

− Gruppresor där upplevelserna är innehållet bidrar till ett mer socialt resande, en reseupplevelse som ger minnen men också vänner och bekanta, en del för stund andra för en livstid, avslutar Emanuel Karlsson.

Gasellutmärkelsen prisbelönar företag som visat prov på goda resultat, sunda finanser och tillväxt som skapar fler jobb. Gasellerna ska även vara inspirerande förebilder för Sveriges entreprenörer.

För ytterligare information, kontakta:

Samuel Hedberg, presskontakt/ANPR, tel: 076-229 24 64 eller samuel.hedberg@anpr.se

Eller kontakta Emanuel Karlsson direkt, tel: 031-55 00 01 eller emanuel.karlsson@rolfsbuss.se

Rolfs Flyg & Buss är en av Sveriges största gruppresearrangörer med resor såväl inom Europa som långväga resmål till Amerika och Asien. Varje år arrangeras över 2 000 gruppresor för över 100 000 resenärer till 350 olika destinationer www.rolfsbuss.se