TOPPBETYG FRÅN PUBLIKEN FÖR 25:E STJÄRNJUL

Mäktigt, stämningsfullt, proffsigt, en enorm musikglädje. Så låter några av publikens omdömen om Stjärnjul, som i år firar 25-årsjubileum i Stockholm.

Flera tusen personer har redan hunnit se årets upplaga av julkonserten Stjärnjul som arrangeras av de två medaljvinnande körerna Rönninge Show Chorus och The EntertainMen. Och många av publikens omdömen om julshowen är överväldigande positiva.

“En mäktig upplevelse av röster och toner”, “som alltid hög klass” och “en fantastisk musikfest” lyder några av de officiella kommentarerna hos biljettförsäljaren Ticketmaster.

Som vanligt medverkar Stjärnjulorkestern under ledning av Grammyvinnaren Mattias Bylund. Årets gästartister är melodifestivalaktuella Emmi Christensson, trombonisten och sångaren Nisse Landgren, den amerikanske tenoren Lester Rector och imitatören Jörgen Mörnbäck.

Emmi Christensson har bland annat spelat den kvinnliga huvudrollen i The Phantom of the Opera i London och Stockholm och gestaltat Belle i Disneyfilmen Skönheten och odjuret.

Världsartisten Nisse Landgren är trombonist och sångare. Han spelar både live och i studio inom flera musikstilar och är bland annat är den ende som spelat in trombon med Abba på skiva.

Imitatören Jörgen Mörnbäck har jobbat med radio och TV sedan 1979 och har en rad kända karaktärer i sitt persongalleri – allt från sportprofiler och sångare till kända svenska politiker.

Lester Rector är sångare och pastor baserad i Florida, USA. En okänd överraskningsgäst, som fått stående ovationer för sin starka tolkning av O Holy Night (O helga natt).

Mer information och recensionsbiljetter

De sista föreställningarna av årets Stjärnjul, den 25:e i ordningen, spelas fredag den 15:e och lördag den 16:e december i Filadelfiakyrkan i Stockholm.

För att få recensionsbiljetter (i mån av plats), kontakta Catrin Gidén, 0703-87 91 47.

Om du vill veta mer om föreställningen, kontakta vår regissör Jan Alexandersson på 0736-45 50 15.

För frågor om Rönninge Show Chorus och bokningsförfrågningar, kontakta RSC:s marknadsansvariga Johanna C. Nilsson, media@ronningeshow.com, 0700-26 48 15.

Läs mer om Stjärnjul på www.stjarnjul.se

Pressbilder finns under stjarnjul.se/pressbilder

Vi finns även på:

www.facebook.com/stjarnjul

www.instagram.com/stjarnjul

Stjärnjul sätts upp gemensamt av körerna Rönninge Show Chorus och The EntertainMen. Läs mer om körerna på