Foto: Per Englund/AktivBo

Rosengård Fastighets AB vinner Kundkristallen 2021

Vid torsdagens digitala Kundkristallengala från Berns Salonger, utsågs Rosengård Fastighets AB till vinnare i kategorin ”Största lyft serviceindex 1 000 – 3 999 lgh” efter att ha ökat sitt serviceindex med 4,1 % på ett år.

- Att vinna Kundkristallen är enormt stort för oss. Bolaget skapades och vi tog över fastigheterna i oktober 2017. I höstas skickade vi ut vår tredje NKI-enkät. Det tar tid innan man hittar rätt rutiner och system så jag är lika överraskad som stolt över att hyresgästerna redan ser resultat och uppskattar det arbetet vi gör tillsammans på Rosengård säger Petra Sörling, vd på Rosengård Fastighets AB.

Jon Svensson, vd på AktivBo, tog upp bolagets glädjande ökning av tryggheten i samband med utnämningen:
- Fokus på rent och snyggt och trygghet har gett resultat för Rosengård. En ökning på frågan om tryggheten i trapphuset med 12,7 % och en ökning totalt på trygghetsindex med 5,5 %. Det visar att rätt insatser uppskattas av hyresgästerna.

- Det här är så roligt! Sedan dag ett har alla medarbetare jobbat hårt, tillsammans med hyresgäster och samarbetspartners, för att skapa ett Rosengård som alla i Malmö är stolta över. Det här är ett kvitto på att vi är på rätt väg säger Jenny Tebäck, marknads- och kommunikationschef på Rosengård Fastighets AB.

Kundkristallen anordnas årligen av AktivBo, som utför kundundersökningar åt både privata och kommunala fastighetsbolag, och prisar service och kvalitet. Det är hyresgästerna som har fått tycka till och de tre bolag som har fått högst betyg av sina kunder har blivit nominerade i respektive kategori och storleksklass.